Hur e läget då?

Jodå, tack bra. Det har varit en vecka med väldigt mycket träning, vilket kanske låter konstigt med tanke på att jag är skadad.

Men numera är träningscykeln min nya bästa vän. 20 min, 2 gånger om dagen är det som gäller och jag försöker att hålla det så gott det går. Det blir alltså ett himla spring på gymmet eftersom jag inte har någon cykel hemma (ska nog börja titta på det nästa vecka kanske). Nu i helgen har jag tagit det lit lugnare då jag kände att jag dels fick väldigt ont i sittbenen efter den här veckan och sen kändes knät lite annorlunda. Kan var träningsvärk men kan kanske också vara lite för mkt av det goda helt enkelt. Så jag har bara kört ett pass om dagen i lör-söndag.

Ungefär varannan dag kör jag på med ett rejält pass för armar, axlar och rygg. Rygg är lite klurigt att hitta övningar som känns ordentligt tycker jag. Mage kör jag varje dag i princip. Där kan man variera sig i all oändlighet känns det som och nu har jag börjat använda mig av en app som hjälper till att mosa magen det där lilla extra :) Är det något jag gillar så är det känslan av att magmusklerna bränner.

Jag är lite orolig för att jag kör för enformigt och att musklerna kommer säga ifrån snart i form av nån liten överansträngning eller nåt sånt. Jag är ju van vid ett väldigt varierat träningsschema, med ridning, tuffa konditionspass, löpning och styrketräning. Nu blir det bara styrketräning mest hela tiden.

Det här låter såklart helt sjukt, men jag längtar efter att kunna göra burpees, squats, utfall och clean & jerk. Och en så enkel sak som plankan och armhävningar är inte helt självklart längre. Plankan gör jag lite beroende på hur knät känns just den dagen o armhävningar jag inte riktigt vågat prova än.

Jag har funderat på vad jag ser som stora och små mål här framöver och kommit fram till ett par saker. Inom vilken tidsram det här kan handla om har jag svårt att veta just nu.

– när jag kan sitta på huk.
– när jag kan sitta upp på hästen igen, om än så bara för att skritta ut en sväng.
– när jag kan trava o galoppera igen.
– när jag kan jogga, varje km kommer vara ett delmål vidare.
– när jag kan göra squats, och sedan squats med vikter.
– när jag kan vara med på ett spinningpass (antar att det är där jag får börja när det gäller passen…)
– när jag kan vara med på ett crossfitpass.

Vad har du för mål? :)

arm

En suddig arm efter fredagens träningspass.

Taggad , ,

Kommentera

