Äntligen nya övningar!

Idag var inte bara dagen för ännu ett läkarbesök, det var även dags för det efterlängtade återbesöket hos sjukgymnast-Charlie. Hurra! Hopp & dans å glädjeskutt!

Han verkade rätt nöjd med min status, såg ju såklart rätt mycket skillnad från senaste gången jag var där. Det var nästan 3 veckor sedan och då gick jag fortfarande med en krycka. Sen dess har jag kommit en bra bit på väg. 

Så idag fick jag massvis med nya övningar. Med riktiga vikter! Och i de riktiga gymmaskinerna. Aldrig trodde jag väl att jag skulle bli glad över att få använda maskinerna, haha! Jag är inte en fan av dem om man säger så… Men nu ska de bli mina nya bästa kompisar.

knäövningar

Delar av nya passet.

Men det blir till att träna knät åt alla tänkbara håll o kanter nu. Jag kan köra både cykel o crosstrainer, jag kan köra benböj, framsida o baksida lår i maskiner. Jag är så glad! Heja benen! Nu ska vi få kontakt igen, känns så himla bra.

Körde första passet redan idag direkt efter jobbet och det var ovant, lite läskigt men väldigt skönt. Och reflektionen efter passet är nog att jag kommer kunna se väldigt tydligt att jag blir starkare, de små musklerna i fötterna kommer få jobba ordentligt och mitt balanssinne kommer få träningsvärk :)

Jag ska köra 2-3 dagar i veckan, vilket för mig betyder 3 dagar såklart ;) De andra 3 dagarna kör jag på med överkroppen som jag gjort innan. Min plan är att varje pass ska innehålla ca 30 min kondition, ligger nu på 20-25 min så där ska jag öka successivt   Och varje pass ska även innehålla ett par mag- o ryggövningar. 

Det kommer bli roliga veckor detta, med stora framsteg hoppas jag. När jag kommer tillbaka till Charlie om 2 veckor igen så ska jag höra vad han säger om att hoppa upp på hästen igen :) Jag tror nämligen att den här styrketräningen kommer göra susen för stabiliteten så att jag iaf kan ta mig upp i sadeln. 

Hej benen! Nu ska vi leka ihop igen!

Hej benen! Nu ska vi leka ihop igen!

Taggad , ,

Kommentera

