Drog av mig brallorna ännu en gång.

Det var dags för en second opinion på mitt knä. Jag hade ju skickat in en egenremiss till  Capio Lundby sjukhus samma dag som jag lämnade in remissen på Sahlgrenska i Mölndal. Nu var ju Mölndal mycket snabbare, men jag kände att det ändå var värt att gå nu när jag även fått en tid på Lundby.

Doktorn tog emot mig och jag fick som vanligt dra av mig byxorna. Jag har liksom slutat känna mig obekväm med det där nu, nästan. Haha! Han kände o sträckte o böjde o klämde. Hummade. Och undersökte lite till. Och utlåtandet blev: Svårbedömt.

Jaha…

Han var inte alls lika säker på hur illa skadat knät var. Om det bara var korsbandet, eller kanske lite minisk också? Det verkar vara som en smörgåsbord det här med knäskador. Finns alla varianter och man kan plocka ihop lite vad som helst till en alldeles egen kombination.

Summa kardemumma blev i alla fall att jag fick remiss till att göra en magnet röntgen, vilket kändes väldigt bra. På Sahlgrenska sa den ortopeden att en MR inte kan visa mer än vad han kände. Och han var ju 98% säker på att det bara var korsbandet.

Doktorer alltså… de är ju för roliga. Vem ska man lita på liksom? Nu kan man ju inte lägga allt hopp till att en MR ska visa vad som är problemet, det är tydligen svårt att se även där, men.. lite hoppas jag allt. Alla dessa spekulationer gör ju att man blir lite förvirrad.

Knämysteriet fortsätter.

Taggad , , , ,

Kommentera

