The comeback kid – äntligen!

Några naglar gick sönder. Huden i händerna blev röd o fnasig. Handlederna värkte. Svetten flödade. Jag fick äntligen, äntligen känna på hur det känns att köra en härlig WOD igen. Kroppen har saknat det, jag har längtat och nästan gråtit för att jag inte kunnat köra. Men idag blev det alltså comeback och det funkade jättebra. Lycka!!

wod

Det var inte så mycket hopp och skutt, utan mest jobb på en o samma plats, vilket passade mig perfekt. Vi började med teknikgenomgång av clean & jerk. Här fick jag hålla igen lite när det gällde att knäböja och få tryck på stången uppåt med hjälp av att hoppa upp. Men jag har ju kört en hel del over head/miltärpress i gymmet, så det funkade fint ändå. Musklerna var med på vad som skulle göras. Skön känsla.

Sen fick vi första pulshöjaren:

10 min AMRAP av
5 clean & jerk
2 burpees
10 utfall med stången
2 burpees

Sen blev det lite vila, för att gå vidare till nästa pulshöjare, en skön stege ;)

deadlift
jämfotahopp över stången (jag körde knäböj)
cheast 2 over head
sit ups
front squat
mountinclimber

Började på 1 repetition av varje och sedan la man på en för varje varv man gjorde, i 10 min. Jag bytte hoppen mt knäböj för att inte riskera att snubbla på stången. Kan säga att de där jävla overhead lyften började man hata ganska snabbt.

Men jag har fan saknat den känslan också. Det där hatet, den där mjölksyran som gör att man tar slut o får kämpa och grimasera och frusta. Det är liksom inte så lätt att få till det alla gånger när man står själv på gymmet.

Jag höll ett ganska lugnt tempo idag, dels för att jag helt enkelt inte riktigt orkar ösa på ;) och dels för att kunna känna och ha kontroll på knärörelserna. Jag börjar liksom om från början känns det som, men knät gjorde aldrig ont och jag kände mig ändå rätt rörlig. Det är egentligen bara hoppen jag har lite problem med.

Tack Joakim o Nils för ett toppenpass idag som funkade för skruttknät!

Det är så fantastisk skönt att kroppen hänger med. Jag ska börja med att köra ett WOD pass i veckan i några veckor tänkte jag. Sen kan jag gå upp till två. Jag ska ju hinna med mina gympass och min löpning också. Och ridningen. Haha! Ge mig en dag till i veckan, tack!

Så om jag ger mig på någon sorts plan för en vanlig vecka så ser det ut så här:

Måndag – överkropp på gymmet
Tisdag – benpass på gymmet
Onsdag – löpning
Torsdag – WOD
Fredag – vila eller bara lite löpning beroende på hur kroppen känns.
Lördag – Ridning, uteritt eller trimma
Söndag – benpass gymmet

När jag ser det så här så ser det lite mycket ut. Men… jag älskar ju det här. Och jag ska försöka att variera övningarna så mycket det går och jobba effektivt så att jag inte sliter på kroppen mer än jag behöver. Det är mycket fokus på benen och det är ju så det kommer vara ett tag till. Efterhand kommer jag ju byta ut något pass till mer ridning. Zally är ju mer än ”träning”, hon är ju kärlek, ett intresse och min passion.

Innan jag vet ordet av så är jag tillbaka i mitt ekorrhjul med 3 dagar ridning och 4 dagar träning. Precis som vanligt. Det här går som en dans :)

 

Taggad , , ,

Kommentera

