Just nu och där omkring… Inte jättepeppigt.

Jag behöver pepp. Jag behöver lite riktig inspiration o fart på grejerna. Den här veckan är lite tung både med träningen och maten. Ben- och magpasset idag blev kämpigt och jag kände mig lite svag på slutet. Såna där ”jag orkar fan inte”-tankar kom krypande och musklerna började skaka lite för snabbt. Jag var helt slut efter jag kramat ur det sista ur magen.

Maten känns enformig o jag längtar efter choklad. Jag får iofs skylla mig själv. Jag lagade en himla massa matlådor i helgen för att jag skulle slippa laga mat nu i veckan, men då blir det ju väldigt mycket samma mat. Nu har det varit paj och sallad vs. lax och *surprise* sallad. Jag har tröttnat helt enkelt. Tur att det är ledig dag imorgon, jag kan nog hinna med att laga lite annan mat då och handla lite nya grönsaker. Jag är sååå trött på morötter o ruccola nu. Och blomkål.

Visst, jag är inne i en låg vecka helt enkelt… Musklerna är trötta pga mycket träning. Och det här med fastan känns tufft ibland. Vissa förmiddagar går bättre än andra, men det handlar oftast bara om olika grader på hungerskalan så att säga. I måndags var det riktigt bra, då kom hungern först vid 11. Men igår kom den vid 7 och idag… ja, idag har den hoppat runt lite helt tiden tycker jag.

Jag blir inte riktigt klok på det. Men magen känns bättre än på länge. Annars har jag ofta en attack av magont och stressad mage på morgonen, hör liksom till morgonrutinen ibland känns det som. Och det är väldigt skönt att slippa nu. Så kanske är det inte så dumt för lilla magen med fastan, vilket är en oväntad effekt.

På minuskontot finns även mitt lilla känsloliv som är all over the place pga lite annat som händer och inte händer kan man väl säga. Jag är lite frustrerad o arg o lite ledsen. Jag hoppas hela tiden att det ska bli bra, men det verkar inte bli det.

På pluskontot får jag väl lägga mitt skruttknä för en gång skull. Som efter 11 veckors enveten träning inte är så värst skruttigt längre. Jag var hos sjukgymnasten imorse och han är lika positiv som vanligt. Utvecklingen går fort framåt!  Jag frågade lite om jag kunde börja med lite mer hopp o skutt snart och då fick jag några övningar att smyga igång med. Utöver sidohoppen över stepbräda som jag redan gör, så ska jag göra ”skridsko-hopp” och hoppa på ett ben över en linje i sidled. Testade idag och det kändes en del i ledbanden, men det är ju bara att nöta på o öka på långsamt så ska det nog lösa sig.

Så… det går lite upp o ner. Vi får väl se varthän det barkar härnäst. Ska försöka komma på bättre tankar och få kraft. Kanske kan WOD-passet imorgon muntra upp mig.

tro-på-dig-själv

Instagram-pepp. Funkar sådär vissa dagar…

Taggad , , , , ,

One thought on “Just nu och där omkring… Inte jättepeppigt.

  1. […] det har varit tufft. Jag har ju skrivit ett par inlägg här längs vägen, gnälliga o hungriga. Och jag ska inte ljuga. Jag har varit hungrig varje […]

Kommentera

