Just nu-babbel

Att det ska vara så svårt att få någon sorts regelbundenhet i inläggen här! Men, men… det är ju min blogg så jag kan bestämma hur jag vill ha det :) Och känner jag inte för att skriva så är det liksom ingen idé att tvinga fram det.

Men, hur som helst.

Annars då? Läget är rätt bra faktiskt. Efter några knackiga knä-veckor där jag fått lite känningar från o till så känns det riktigt bra nu igen. Jag var hos sjukgymnasten i tisdags och fick beskedet att jag kanske inte behöver komma tillbaka något mer. Han tycker att jag klarar mig så bra själv och har koll, så han känner inte att han kan göra så mycket mer för mig.

Och det känns ju både bra o dåligt. Jag tycker ju att en sjukgymnast ska kunna anpassa sig till patienten och ge mig mer utmanande övningar för att jag ska kunna fortsätta kurvan uppåt liksom. Men sen känns det ju lite bra också, att jag klarar mig själv och att jag har kommit så långt. Jag vet ju inte riktigt hur det funkar med sjukgymnaster, men jag kanske förväntar mig att de ska ha mer PT-egenskaper liksom.

Men jag får väl gå över till en riktig PT istället, och då ska jag nog testa en annan än den jag hade sist. Någon som faktiskt kommer ihåg vad vi gör på passen.

Träningen funkar bra i övrigt o jag känner mig stark :) Det är bara löpningen som inte riktigt funkar än. Har kört lite annorlunda denna veckan o hoppat in på två Synergy360-pass o ett kettlebellspass för omväxlings skull. Så det har bara blivit ett rent gympass, men jag överlever nog ändå… Nästa vecka börjar sommarschemat på allvar, så då finns det inte så mkt annat att göra än att köra på gymmet. Många pass försvinner och det blir lite märkliga öppettider.

Det här inlägget blev ju ganska meningslöst, men, men… snart är det semester. Bara överleva de sista 7 arbetsdagarna.

Taggad , , ,

Kommentera

