Ett gött benpass inkl. gapskratt

Ny vecka. Sista veckan. Och nu när måndagen snart är överstökad så är det bara 4 dagar till semester, lite smått fantastiskt och jag längtar som tusan.

Eftersom det var måndag så stod det ben på schemat och idag fick jag sällskap av härliga Tiba. En ny bekantskap via gymmet faktiskt, eller WOD-passen kanske mest. Hon är en pladdrig, härlig människa som alltid vill snacka lite efter passen. Och nu när passschemat är rejält nerbantat över sommaren så var hon lite sugen på att prova på att köra på gymmet. Så jag föreslog att hon skulle hänga med mig på ett pass.

ohmyquad

#legday <3

Det blev knäböj, marklyft, utfall, leg curl både fram o baksida, draken med medicinboll, tåhävningar  o lite balansövningar. Sen körde vi slut på magen ordentligt också med lite gott o blandat. Det var kul och det var lite skönt att få skratta o skoja lite emellanåt. Träningen måste inte alltid vara så allvarlig, även om jag gillar att vara fokuserad o är ofta i min lilla värld när jag kör själv. Men det är ju lite förlösande när det bubblar fram ett gapskratt mitt i magövningen så att man bara ramlar i golvet :)

Tiba var duktig o kämpade på, men jag kan tänka mig att hon nog kommer få lite träningsvärk. Jag menar… jag får ju det o jag har kört det här passet rätt många veckor nu. Jag tror i alla fall att jag lyckades få henne att tycka att det är roligt o visade att det visst går att ta ut sig ordentligt på gymmet. Fler tjejer behöver känna på hur bra träning man kan få till där själv, bara man vet vad man ska göra. Våga ta hjälp av pt eller kompis o få ihop ett par övningar som du kan jobba på ett par veckor, jag lovar att det kommer ge resultat. Men våga lassa på vikt när du känner att du klarar alla repetitioner utan att göra grimaser ;)

Tänk om någon hade kunnat berätta för mig för flera år sedan att det är så man kan få ordning på det där extra fluffet man har lite varstans? Så mycket klädångest jag har sluppit då…. Men jaja, får ta igen det nu istället. Att känna sig stark o se kroppen förändras är ett litet lyckopiller, hur ytligt o klyschigt det än låter.

Nästa vecka när semestern börjar hade jag tänkt att jag skulle kunna öka på träningen lite. Kanske få in ett löppass och ett gympass till. Eventuellt gå upp till två pass om dagen några dagar. Men då snackar vi promenad eller ridning i kombo med ett styrkepass. Får se om knät pallar… men det tror jag. När jag nu inte har någon resa långt bort inplanerad kan jag lika gärna gasa på o göra annat som jag tycker är kul :)

Taggad , , ,

Kommentera

