Semesterträning som går sådär o skaderapport… suck.

Nu är jag 1,5 vecka in i semestern och träningen har väl gått lite sådär. Den här kroppen hänger inte riktigt med känner jag. Och sen har det kommit lite annat ivägen helt enkelt, som jag misstänkte lite i början. Det är inte mycket som kan få mig att hoppa över ett träningspass, men solen är en av de få sakerna. Och märkligt nog har den ju visat sig ovanligt mycket den senaste veckan :)

Jag pajjade vaden/hälsenan lite på Synergypasset förra tisdagen, så då blev det helt vila i 2 dagar. Sen körde jag ett gympass på fredagen. Helgen gick åt helt o hållet till att hänga med härliga vänner. Så det var först måndagkväll som jag körde igång igen. Testade att springa lite igår igen och det kändes okej, men jag känner av hälsenan och ledbandet på insidan. Jag var ju lite dum o la på lite för mycket vikt på den enda övningen jag gör speciellt för insidan knät, och det känns direkt. Det är som en sårskorpa som jag river upp… hopplöst. Men, men… Ordern från sjukgymnasten för att få bukt med vaderna, benhinnor o hälsenor är tåhävningar, i all evighet, amen. Så nu är jag tillbaka på att göra med båda fötterna samtidigt, men jag kör 1 av 3 rundor med en fot i taget, ca 20 reps åt gången. Kämpa… Även om jag inte känner så mkt smärta när jag springer så känner jag ju av det dagen efter. Så jag vågar inte trycka på för mycket, utan det blir mest mysjogg. Inte så tokigt när vädret är gott iofs, men jag längtar efter en riktig genomkörare.

IMG_0912

Ute i det gröna och smygjoggar.

Idag blev det först en morgonpromenad, kände mig duktig när jag gick direkt upp ur sängen o hoppade i tightsen. Och det kändes rätt skönt att gå igång knä o hälsena lite som var småstela efter löprundan igår.Efter lunch och bad stack jag till gymmet och körde ett pass för överkropp, armar, axlar och lite rygg o mage. Här jobbar jag så mycket det går med hantlar för att komma åt min svagare vänster arm o axel ordentligt. Det är svårt och tålamodskrävande. Man får mjölksyra fort o det känns inte som det händer så mycket. Och idag blev även resultatet en go nackspärr som jag lyckades ge mig själv när jag stod o körde en tricepsövning bakom huvudet med en arm i taget. Lilla klena vänstern fick kämpa o jag försökte kräma ur det sista, då bestämde sig musklerna mellan skuldrerna och upp i nacken för att dra ihop sig o inte släppa taget… ajje!

IMG_0914

Morgonfejset.

Så för att ge mig själv lite motivation så tog jag en bild före och efter passet idag för att se om jag fick lite extra pump i de små musklerna :) Och det ser ju lite så ut faktiskt. Så jag ska kämpa på. Men jag känner att jag behöver nog ta några PT-timmar för att få lite nya övningar och kombinationer.

IMG_0919

Före vs. efter. Inklusive svettfläck.

Taggad , , , ,

2 thoughts on “Semesterträning som går sådär o skaderapport… suck.

  1. En följare.. skriver:

    Du är så målmedveten, så snygg och så intressant så man blir mållös!

    Keep up the good work!

    ;)

    • Karinmedk skriver:

      Men tack så hemskt mycket för de snälla orden! Låter ju som om jag är någon slags övermänniska, haha!

Kommentera

