Svettfest med ben o mage i trx

Sitter och återhämtar mig från dagens gympass. Körde igenom benen och magen.

– uppvärmning 2,5 km rätt så lugn intervallöpning på bandet. Kändes helt okej i vaderna.
– Vajjerdrag åt alla 4 håll på båda benen, 2×15 åt varje håll. Känns gött i höfterna o är bra för knäna.
– Rörelseträning för höfterna o knäna, sitta på huk o öppna höften.
– Knäböj 5×8 st med stegrande vikt. Körde de 3 sista omgångarna så tungt att jag knappt orkade de 2 sista i varje 8:a.
– Marklyft 5×8 st, de 3 sista med så tungt som jag kunde. Greppet är ju den svaga länken här. Måste skaffa handskar.
– Utfall med bakfoten på bänken, stången över bröstet. 3×10. Den sista omgången är krig
– Tåhävningar. 4×20. Första o sista med båda fötterna samidigt och en omgång på varje fot.
– Mage i trx-banden. Provande Lofsans 12 min program med 4 övning i 3 varv. 45 sek jobb, 15 sek vila. Dippa knän, bensplitt, knäindrag och statisk planka.

Ganska snart fick jag dela upp dem o köra 5-6 st åt gången o sen gå ner o vila nån sekund. Det var grymt jobbigt. Men efter ett tag kändes det mer i ljumskarna än i magen vilket gjorde mig lite irriterad. Vet inte varför det är så lätt att det blir så. Kanske för att man blev trött o tappade spänningen i bålen. Jag ska helt klart försöka göra den här övningen lite då o då för att se om jag kan förbättra mig o orka göra fler repetitioner i ett svep i varje 45 sek-intervall.

Det blev en rejäl svettfest! Känns skönt i kroppen och muskeldraget i nacken hindrade mig inte alls, som tur var. Men det sitter kvar ordentligt ändå, så det får bli mycket vetekudde i eftermiddag.

Taggad , , , ,

Kommentera

