Träningsvärken, jag har saknat dig!

Ordningen är återställd, ordinarie instruktörer på WOD-passet. Vilket i sin tur betyder ordinarie träningsvärk och lite blåmärken :)

Skärmavbild 2013-08-02 kl. 10.56.06

Nya lite tyngre hantlar invigdes.

Började med lite marklyft med en extra push ända upp till bröstet, bred stans och smalt grepp med händerna. Sen bestod första pulshöjaren av AMRAP av 10 marklyft , 10 ground to over head med hantel (nya fina :), 10 fällkniv och 20 mountinclimber. Inga konstigheter, bara att mosa på o hitta en rytm som funkar. Men som vanligt kände jag hur mycket svagare jag är i vänster sidan jämfört med höger när jag gjorde lyften med hantel, det blir så himla tydligt.

Efter lite pust o paus fortsatte vi med teknikgenomgång av cleans. Utan jerken den här gången. Och de följde med in i nästa pulshöjare som var 3 delar, 4 min vardera med 2 min paus. AMRAP av först 10 cleans, 10 knäböj. Andra delen AMRAP 10 thrusters med hantlar, 10 sit up och tredje omgången bestod av 10 push press, 10 inverted burpees. Men där gjorde jag vanliga burpees istället pga knät.

Idag sitter träningsvärken främst i ryggen, baksida lår och axlar. Det var ett tag sen jag lyckades ge mig själv träningsvärk, så det här var välkommet. Härligt! Det var ett skönt pass där man kunde lägga på rätt mycket vikt, men ändå blev ordentligt trött mellan varven.

Det blir vilodag idag och så ska jag ladda upp för ett gött benpass på lördag tänkte jag. Ska öka på knäböjen, 5 kg till ska på. Minst :) Let’s make some träningsvärk!

Annonser
Taggad

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: