Att pricka av ett mål, eller tänka klokt?

Tja, tja bloggen!

Jag har ett problem. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska springa Midnattsloppet eller inte. Jag har den senaste månaden bara sprungit ett par gånger, 5-6 km, och i lugnt mystempo. Visserligen på en backig bana, men ändå ingen utmanande träning.

För en dryg månad sedan sprang jag 9 km i Skatås och fick asont i höger benhinna. Mitt trasiga vänsterknä klarade sig rätt okej. Men efter det passet fick jag vila helt från löpningen ett tag. Sen, första semesterveckan, så fick jag ju problem med höger hälsena på ett annat träningspass o har efter det haft känningar i hälsenan efter varje gång jag sprungit.

Summa kardemumma: Mina ben är lite småkrassliga, men det är ingen akutsmärta, utan det känns mest dagen efter.

Grejen är den att jag i våras, när jag kämpade som mest med min rehabträning, sa till mig själv att jag ska bannemej springa Midnattsloppet den 24e augusti. Jag ska vara tillbaka och jag ska ta mig igenom det. Jag skiter i tiden, men jag ska göra det. För att visa för mig själv att den där jävla knäskadan inte ska kunna stoppa mig.

Så min fundering är nu om det är värt det. Jag har inte sprungit nästan alls på asfalt sen jag fick känningar i benhinnorna o hälsena. En mil på asfalt kan bli för mycket och kan göra mycket skada. Jag förstår det så väl. Och jag vill egentligen inte riskera att inte kunna köra på med all den andra träningen på gymmet o passen. Men så har vi det där med mål och hur jävla gärna jag vill kunna pricka av det där och få känna ”Fan, jag gjorde det!”. Den där älskade känslan…

Men jag vet. Det finns andra lopp. Det är inte så att Midnattsloppet är det sista milloppet för hösten. Och sen så vet jag inte om jag kanske har tappat gnistan lite för löpningen bara för att jag inte kan ge allt och köra för fullt….

Vi får se… jag funderar lite till.

Taggad , ,

Kommentera

