Veckans träningsrapport

Träningsveckan har sett ut så här:

Söndag – gym ben, mage
Måndag – gym armar, axlar, mage o lite rygg
Tisdag – wod
Onsdag – Synergy + Kettlebell
Torsdag – wod
Fredag – vila
Lördag – Powerpace
Söndag – gym ben, mage

Veckan kan sammanfattas med måååånga burpees, många ryck och lite trötta händer efter marklyft, stånghäng o kettlebell. På grund av de tråkiga nyheterna om Zally så har jag haft lite dålig gnista, men det känns bättre nu.
Det blir lite långt mellan gympassen, men det är ju så roligt med all gruppträning som dragit igång lite smått igen. Löpningen kommer lite i skymundan och det är lite medvetet för att få ordning på hälsenan o vaderna. Jag gör mina tåhävningar, har satt en lapp på badrumsspegeln så att jag verkligen inte ska glömma. Så jag hoppas att det ska göra resultat. Det känns bra när jag kör på bandet som uppvärmning i alla fall, men jag har inte testat ute i backarna på länge nu.

Men imorgon kanske det kan bli en liten tur efter jobbet. I så fall blir det förhoppningsvis längs med havet i Gilleleje i Danmark. Ska dit på konferens med kund måndag o tisdag. Vi får se… en liten långsam tur kan jag nog fixa på asfalt.

Jag är iaf taggad på en ny träningsvecka. Jag har kommit på att det känns lite som om jag bygger lite kondition o styrka inför On ramp-kursen. Använder det som motivation. Ska försöka göra lite mer pullups/chins o annat ”häng” i stången. Dels för att härdas lite, dels för att jag är rätt så jättedåligt på just övningar där. Jag är inte i närheten av att kunna göra något som likar toes to bar eller ens knees to elbow. Jag kan dra upp knäna en bit upp på bröstet, men satan va segt det är i armar o axlar att hänga…. Och så tänkte jag bättra på kettlebell-tekniken lite, där är jag ganska oerfaren så det kan behövas.

Har fått 500 kr i presentkort på Stadium i födelsedagspresent också, så jag ska köpa något snyggt nytt träningsplagg som kan öka motivationen ändå lite mer :) Dessa tightsen från Reebok gillar jag, får se om jag hittar dem i butik så jag kan prova. Tror att det är lite kompression i dem, och det är ju alltid skönt. Håller liksom allting på plats :)

Reebok tightreebok tight 2

Taggad ,

Kommentera

