21-15-9

Den magiska wod-serien. Igår fick vi återigen smaka på den smått klassiska kombinationen thrusters o burpees med 21, 15 o 9 repetitioner i en följd, så snabbt man orkade. Jag körde med 20 kg på stången och fick dela upp thrustersrepetitionerna i lite mer lagom portioner. Men annars flöt det på rätt okej. Man blir ju galet trött och det är nästan lika jobbigt mentalt. När jag står o gör mig beredd på 21 st thrusters så försöker jag komma på en lagom uppdelning, gärna i ganska jämna delar. Nu blev det 9-6-6, man e ju lite kaxig i första omgången… Burpees körde jag 10-11 med en liten flåspaus. Nästa omgång med 15 kör jag 5-5-5 i thrusters. Den suger rejält, men det går o sen brukar det kunna gå att bränna igenom burpees nästan utan paus. 9:orna delar jag på två 5-4 och sen är det ju bara att ge vad man har kvar på 9 burpees. Och sen lägger man sig ner o andas. Andas, andas, andas.

Mentalt behöver jag dela upp serier i halvor eller tredjedelar för att orka. ”Nu har du gjort hälften, kom igen nu för fan!” skriker jag på mig själv i huvudet. Och när det är tredjedelar så är det alltid gött för då har man liksom kommit över hälften i andra omgången, bara nerförsbacken kvar. Jag måste lura mig själv med någonting o hittills funkar det här tankesättet bra.

Jag skulle också kunna köra på lättare vikt så att jag orkar längre serier, men… det tar emot att ta av vikt. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna öka mina vikter på thrusters o clean & jerk nu under hösten när jag ska köra mer crossfit. Det hade varit så jävla gött att komma upp på 25 kg o ligga där stadigt.

Det blev en drös med wallclimbers igår också. Frustrerande övning det där… Första omgången gick bättre än väntat, kände att jag nog förbättrat mig rätt mycket och kunde komma längre in mot väggen. Fast, hela vägen in kommer jag inte. Antagligen mest mental spärr, hade jag haft en matta att falla på (om det skulle behövas) kanske det gått bättre. Nu har jag typ 30 cm kvar tror jag. Men man blir trött löjligt fort…. o resten av repetitionerna blir skrattretande dåliga, haha! Tillslut känns det som om man bara är halvvägs upp när axlarna inte orkar mer. Man blir ju förbannad!

Anyway. Träningen rullar på. Nu är det inte många dagar kvar till On ramp-kursen börjar. Jag är orimligt pepp :) Har kittat upp mig med nya skor som jag hoppas att jag kan åka o hämta idag eller imorgon, o att de passar… Då blir det till att testa redan imorgon på Synergy-woden o kettlebell. Valet föll på ett par Merrell Road Glove Dash 2 efter varma rekommendationer från träningskompisar och lite rabatt på Sportamore.

merrell_sportamore_001

 

Taggad , , , , ,

Kommentera

