Burpees, burpees, burpees och skor.

Det känns lite som att den här veckans tema har blivit burpees. Det blev ju ett gäng i måndags när vi körde 21-15-9 och i onsdags blev det en station med burpees i kombination med hopp över en bänk. Och idag kom efterslängen från förra veckan när jag beklagade mig över att de utlovade burpeesarna aldrig kom… Andra delen av dagens wod bestod av en OTM i 15 min med 5 burpees o 3+3 GTOH med hantel. Så när passet var slut hade vi gjort omkring 75-80 burpees. Det låter ju helt knasigt när man räknar ihop det, tur att det inte känns så jobbigt när man står där o köttar på.

Tyvärr pallade inte mina tuffa Reebok Crossfit-tights riktigt… Trycket på ena knät skavdes av under mina burpees. Jag jobbade helt enkelt för hårt ;) Lite märkligt att det inte är bättre kvalitet på så dyra kläder, men… asså, jag orkar inte hålla på o klaga tror jag. De kommer säkert inte finnas kvar i butiken och så får jag ändå inga nya… Men jag får se. Det känns ju lite surt att trycket lossnar efter 2 användningar.

tightsen

Det var ett härligt pass idag och det kändes bra. Axlarna o ryggen fick jobba duktigt som vanligt när ryck och marklyft stod på wod-menyn. Första delen var 12 min (tror jag) och vi körde en AMRAP med 5 snatch, 5+5 renegade row med vridning, 5 deadlift high pull och avslutade med 10+10 mountinclimbers. Jag har börjat hata den här renegade row-varianten. Den är riktigt tung och jag måste gå ner en storlek på hantlarna och det stör mig som fan. Men, men… Kämpa på.

Nya skorna har fick göra wod-permiär idag och det kändes hur bra som helst. Jag körde även Syngergy och kettlebell med dem igår och det funkade också jättebra. Innan har jag haft olika varianter av löparskor, ett par Saucony och ett par Nike Free. Uppbyggda och mjuka skor. Väldigt sköna, men inte världens bästa grepp när man kravlar omkring på golvet eller behöver stå stadigt för att lyfta tungt. Mina nya barfotaskor ger ett helt annat grepp och känns stabila, lätta och snabba. Jag testade att springa lite lugnt o försiktigt på löpbandet idag också och det känns att man får ändra tekniken. Det blev knappt 1 km, men det känns som att det är så man får börja. Får se om detta även blir löpskor till slut.

skorna

Bra dojjor! Merrell Road Glove Dash 2

Taggad , , ,

Kommentera

