On ramp, andra passet

Igår var jag laddad till tänderna i nya snabba shorts. Pressar och thrusters stod på dagens schema.

Vi började med en rätt skön uppvärmning, lite löpning och mkt tänja, sträcka och värma leder. Gillar CF-tänket när det gäller uppvärmning, hela kroppen gås igenom ordentligt och det är mycket fokus på rörlighet. Mina höftböjar älskar det där.

Sen kom kvastskaften fram igen och vi gick igenom tekniken i pressar, push press och jerk press. Jerken är ju lite klurig o jag har bara gjort den i kombination med clean förut tror jag. Och det var väldigt svårt att få till tajmingen när man inte har någon vikt att jobba med.

Så det kändes väldigt mkt bättre när vi drog fram de vanliga stängerna istället. Men det var kul att nöta lite teknik, fast återigen saknade jag speglar. Hade ju ingen aning om hur det såg ut.

Som vanligt när det var 15 min kvar gjorde vi oss beredda för dagens metcon. En härlig stege i 10 min med thrusters och boxjump. Vi blev lite hetsade att lägga på mer vikt på stången, men jag vågade bara lägga på några extra kilon, körde med 24 kg till slut… De där thrustershelvettena är ju luriga o tar musten ur en väldigt snabbt. Men här syntes det rätt snabbt att alla inte hade koll på det :) Några av grabbarna var lite styva i korken o körde med 30 kg, men ganska omgående fick de slänga av 10 kg, hehe… då är det lite skönt att veta vad man ger sig in på iaf.

De stora boxarna som vi körde med var nya bekantskaper, men det var väldigt roligt och jag kände inte av knät alls. Vaderna däremot… de blev lite trötta.

pass2-shorts

Dagens crossfitchey, tavlan och boxarna.

Jag lyckades köra klart hela 10:an innan tiden gick ut och det är jag riktigt nöjd med. Jag vågar knappt räkna på hur många thrusters det blev… 1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=55. Huamej… tur att man inte tänker på det när man är mitt i det.

pass2-cf

Snygg pyramidformation efter passet :)

Taggad , , ,

Kommentera

