Veckans favorit

Det är ju fortfarande torsdags-woden på vanliga gymmet :) Men när det visade sig att det skulle bli en himla massa clean & jerk så blev jag väl inte jätteglad med tanke på alla thrusters igår… men äsch, det gick ju fint ändå.

Joakim o Nils hade varit väldigt kreativa och gjort ett fint program till oss. Med något lurigt i blicken förklarade de att vi skulle börja med en 3 minutare. Lite fjuttigt kan man tycka ;)

3 miuter AMRAP av 5 C&J och 5 burpees. Den rev vi av ganska lätt, men man kör ju desto högre tempo när det är så kort tid…

Men sen började man ana vartåt det här barkade.

Nästa omgång: 6 min AMRAMP av 5 C&J, 5 burpees och *trumvirvel* 5 front squat!

Och sen, efter några minuters vila blev det en 9 min AMRAP med 5 C&J, 5 burpees, 5 front squat och 5 sit up.

Som en liten bonus blev det en lite ”genomsköljare”, 3 min AMRAP av 20 mountinclimbers och 10 jämfotahopp över stången. Bara för att vi kunde.

Kroppen fick en rejäl genomgång kan man säga… det var en himla tur att det inte var fler reps av C&J o squats. Stången kändes väldigt tung idag. Och jag funderar på att ha vilodag imorgon. Men, jag skulle behöva ha ett intervallpass i benen. Löpningen får liksom inte sacka efter. Vi får se… jag tar med mig träningsväskan så får vi se vad jag känner för.

Stay strong!

Taggad

Kommentera

