En typiskt jobbig wod.

Fick en fin start på veckan igår, ett pass på Göta.

Styrka: 

5 rundor av:
5 pull ups
Superset av 1 power clean + 2 front squat

Om man inte kunde strikta pull ups, så fick det bli excentriska. ”Utan gummiband” sa instruktören o spände ögonen i oss… men sedan blev det med gummiband iaf de två sista rundorna, haha! Det känns väldigt långt borta att fixa de där jävla pull upsen nån gång. Cleans o squats kändes bra, jag klämde dit 35 kg o det var tungt, men hanterbart o jag tror att jag lyckades hålla tekniken. Det är svårt när det inte finns speglar.

Dagens metcon: 

2×8 min med 4 min paus emellan, försök att hålla igång rörelse hela tiden alltså inte köra full fräs o behöva pausa. Två olika AMRAP:

Första 8 min
3x 20 m armhävningsgång
10 slamball
1 vända farmers walk
10 KB swing+sumo squat

Andra 8 min
10 kcl rodd (alltså tills man nådde 10 kcl på mätaren)
10 wallball
10 knees2elbow
10 power cleans med hantlar

Afterbash:
Stege 8-6-4-2 biceps curl med stora stången 20 kg (gaaah.. jääättetungt, haha!)

Sen var mina redan innan träningsvärkande axlar heeelt slut. Ovanpå detta nu ett par helt slutkörda biceps. Herregud va det pumpade. Och imorse när jag vaknade gjorde det ont att räta ut armarna och varenda liten muskel runt axlarna, bröst o latsen är sega som kola o stramar o drar. Mina stackars kollegor får stå ut med att jag gnäller o gnyr så fort jag ska klia mig någonstans typ.

Men det är ändå väldigt tillfredställande. Då vet man att det tar o ger resultat. Jobbar på biff-looken ;) Man ligger ju lite i lä när man ser de andra brudarna på Göta…. Men jag blir mest peppad o tänker ”kan de, så kan jag”.

Let’s go biff.

götas

Taggad , ,

Kommentera

