Må-gott-grejer o ett nytt schema

Z-okt

En vacker oktoberkväll, vindstilla och strålande sol och min första ridtur på Zally sen skadan skedde i somras. Så fantastiskt härligt i hjärtat. Det handlar bara om en skrittur på 25 min än så länge, men det känns ändå väldigt bra att ha gått från att promenera runt med henne som en hund i koppel, till att nu lägga på sadel o sätta på sig hjälmen. Det är en sån go känsla i kroppen att få känna den välbekanta rytmen i hennes skritt igen. Känna sittbenen i sadeln, den mjuka goa sadeln :) 

Att ha varit utan ridningen helt o hållet nu rätt många veckor har egentligen inte varit så jobbigt. Jag har ju kunna kötta på med annan träning istället. Det är bara ibland det kan hugga till i magen av längtan att få köra ett ordentligt pass för instruktör eller rida en rolig hoppbana. Blir man inte påmind så saknar man det inte liksom. 

Men idag efter den lilla skritturen så spred sig en sån skön, go, varm känsla i kroppen. Det var så härligt att sitta på hästryggen igen. Ville inte gå av. Satt o kramade Zally om halsen länge bara för att få njuta lite till :) 

Snacka om att kroppen får en rejäl portion anti-stress-ämnen av en sån här kväll. Bara massa må-gott-grejer som åker runt i kroppen. 

Men i och med att vi nu börjar skritta henne lite mer ordentligt så kommer kvällarna i stallet bli lite längre igen och jag kommer inte hinna med att dubbla med både träning o stallet på samma kväll som jag gjort nu ibland. Jag har tänkt att pussla om lite i träningsschemat o se om jag kan få ihop det. 

Måndag – CF på Göta
Tisdag – stallet
Onsdag – Intervallöpning på bandet, Synergy o kettlebell på Elixia
Torsdag – stallet
Fredag – CF på Göta
Lördag o söndag – längre löppass o ev gympass eller ett CF-pass om jag känner att kroppen är pigg. Eller så får det bli en till vilodag emellanåt. 

Det som kan sätta lite käppar i hjulet är att det är lite klurigt att få plats på passen på Göta ibland. Man får bara ha 3 pass bokade samtidigt o det är strykande åtgång på de mest populära tiderna. Jag trodde det skulle märkas lite skillnad nu när Göta-gänget öppnat en ny box på andra sidan stan, men… än så länge är det lika mkt folk som alltid. Himla trevligt, men… ja, lite bokningshets blir det ju. Får se om den här planen funkar. Stalldagarna blir ju vilodagar o det är mycket roligare att träna när kroppen är pigg, så jag tror att det här ska göra gott. Jag kommer köra som tusan på onsdagarna, det är ett som är säkert :) 

Framåt – mot en grymt stark o rolig höst! 

 

Taggad , , , ,

Kommentera

