Meet Helen.

Jag som satt här o gnällde om att jag inte hade fått köra slut på mig ordentligt i helgen, haha! Idag fick jag äta upp det ordentligt. Coach Chrille serverade ett riktigt gött pass. Skön uppvärmning med lite hopp o lek och en barbell complex variant som gick över i clean & jerk-teknik. Styrkan idag bestod av just C&J där vi under 15 min fick köra självständigt 2 reps touch and go. Jag ökade på lite lagom och körde rätt många omgångar. Fick lite hjälp med tekniken då jag tydligen hade lätt för att tippa lite framåt i jerken, och därför också hoppa lite framåt istället för att få stången att bara röra sig rakt upp. Liten detalj som jag lyckades fixa till. Sen kändes det istället som om jag tippade lite bakåt… vilket i sin tur avslöjade att jag inte håller tillräckligt med stöd i magen. Busted! :)

Tog mig upp till 37,5 kg vilket kändes tungt o bra. Hade nog kunnat ta 40 kg, men ville spara axlarna lite inför det som väntade.

Nämligen Helen. Men med lite variation. Riktiga Helen har KB swings, men de var utbytta till förmån för 21 st fantastiska push press istället.

Så, serien var alltså 3 varv på tid av
400 m löpning,
21 push press,
12 pull ups.

För att underlätta logistiken började halva gruppen på löpningen o andra halvan på pressarna. Jag hade turen att vara i andra halvan. Det var på något sätt lite lättare mentalt att börja med det värsta tror jag. Intalade jag mig… hehe… Fy fan. Första serien klarade jag obruten, men andra varvet fick jag dela pressarna på 2 och sista varvet på 4 tror jag. Pull upsen gjorde jag med gummiband, såklart, Kände mig så jävla svag o fick hjälpa till med benen o hoppa upp dem i slutet. Fan. Kändes lite som jag fuskade…. Jag kommer aaaaldrig klara de där jävla pull upsen.
Löpningen var bara att riva av. Det är inte långt, men det är precis tillräckligt att få upp flåset som tusan o precis så långt att man inte riktigt orkar spurta. Men jag gjorde ett tappert försök på upploppet sista varvet, men jag tror inte att det hände så mycket.

Ramlade in på tiden 11:55 min. Lite skönt mentalt att jag klarade 12 min-strecket :) Men annars var det inte mycket att hurra för. Andningen galopperade o efter sista varvet kan man inte göra så mycket annat än att andas, kroppen krigar. Det är en fantastisk känsla.

helen-wod

Lite go, välbehövlig stretch efteråt.

 

Taggad , ,

Kommentera

