En fredagsröra

Som jag skrattade på uppvärmningen idag! Elinor satte igång leken ”1, 2, 3, rött ljus!” och varje omgång fick vi göra en ny uppvärmningsrörelse. Gå på tå, utfallssteg, armhävningsgång, ankan… ja, du fattar. Folk såg så himla roliga ut :)

Idag stod det snatch och over head squat på styrkeprogrammet. Vi jobbade två och två i 15 min och turades om att göra två omgångar av en hang power snatch och en over head squat. Det som ville fick såklart göra hela snatchar, men jag känner inte att jag riktigt har den rörligheten än.
Jag jobbade med 20 kg-stången och la på 5 kg och sedan 2,5 kg till. Så sista lyften fick jag till bra på 27,5 kg. Det var helt klart over head squat som var begränsande här och som bestämde vikten. Jag ”välte” i botten på squaten två gånger, haha :) Men det är ju bara att släppa stången o börja om. Jag satte den ju flera gånger, så det kändes ändå bra. Men det är lite läskigt där i botten…

Dagens metcon blev lite rörig. Hade jag tänkt till lite innan så hade jag struntat i att skriva upp repetitionerna på tavalan utan bara köttat på. Det hade nog blivit bättre, nu blev det lite hattigt…

2 varv, 60 sek maxpress på varje övning, 1 min vila mellan varven:
Prowler push (typ en släde man skjuter framför sig)
Push press
Pull ups
Wallball
Kcal rows

Jag började på wallball, hatar dem verkligen, men idag kändes första varvet okej. Men det är en övning som bara funkar om jag är pigg, sen börjar jag tappa tekniken o bollen hamnar konstigt på väggen… Rodden var inga konstigheter. Sen var det dags för den där jävla släden. Den gled ju inte alls på golvet! Man fick typ ”stå” vågrätt jättelågt o lägga ALL kraft för att få den framåt. Sjukt frustrerande.
Push pressarna gick okej. Första varvet med 20 kg, andra med 25 kg. Pull ups är ju som det är… gummibandet är min bästa vän o kraften tar slut fort.

prowler

Prowler push. Som inte var vallade direkt…

Det var lite meckiga byten ibland och man försökte hålla siffror i huvudet o springa fram till tavlan då o då för att klottra ner nåt… det blev ofokuserat o jag fick inte ut allt jag ville. Kroppen hade mycket kraft kvar när passet avslutades med en tabata planka med extra viktplatta på ryggen.

Men jag ska inte lipa över detta. Jag har ett pass bokat imorgon, så då kan jag ta revansch.

Taggad ,

Kommentera

