Ett härligt CF-moment

Helgen är här igen, himla tur, eftersom det brukar betyda massa kul träning då jag har mina vilodagar på vardagarna. Men jag insåg att jag har missat att skriva några rader om det fantastiska passet vi körde på Göta förra helgen. Det var en team wod med namnet ”Göta vs. Visby”, som kommer ifrån att vi hade besök från Visby Crossfit och ville köra lite tävling, så det här passet kördes på både Masthugget o Lyckholm. Head coach Mackan hade satt ihop ett riktigt köttigt pass:

Lag med 5 pers (fast vi var ojämna så mitt lag blev 4 st)
30 min
– max burpees
– 150 pull ups
– 200 boxjumps
– 250 KB russian swings
– 300 double unders

Vi skulle alltså inom laget riva av allt det här i den ordning vi ville. I mitt lag fanns coach Johan som visade sig vara en riktig taktiker. Han var grymt snabb i tanken o satte ihop en cirkel som vi kunde köra i laget o på så vis hinna/orka med alla repetitioner och samtidigt samla på oss burpees under hela tiden. Cirkeln blev 5 pull ups, 6 boxjumps, 7 svingar och 10 double unders (30 single unders). Första 10 varven som vi fick ihop avslutade vi med 10 burpees, nästa 10 varv 15 o de sista 10 gjorde vi 20 st. De repetitioner som blev kvar gjorde en av oss, medan resten gjorde burpees resten av tiden som återstod.

Det blev ett otroligt kul, asjobbigt pass. Men vår grymma taktik gav resultat o vi vann över de andra grupperna på det här passet med våra 736 burpees, och då var vi ändå en person mindre i gruppen. Så jäkla grymt jobbat! Jag bidrog med minst burpees, landade nog en bit över 200 st tror jag, så jag är glad över att mina starka kamrater i gruppen :) Men, vi blev brädade av några andra grupper på Lyckholms som kom över 1000 st totalt. Sjukt!

Det är himla roligt att jobba i grupp, att peppa o bli peppad. Tävlingskänslan och den där extra kraften man får av att man måste hålla tempot för lagets skull. Ett härligt CF-moment för min del. Gick därifrån med en skön känsla i magen och nöjd med mig själv.

team-wod-lördag

Taggad , , ,

Kommentera

