En liten helgrapport

Min helg rivstartade med ett gött fredagspass på Göta. Vi blev drillade i split jerk, en ganska ny bekantskap för mig. Det är ju så förbannat roligt att lyfta skivstång, så jag suger i mig allt nytt. Det blev inga tunga lyft, men jag gick upp till 30-35 kg typ för att få känna på balans och hur jag fördelar vikten i kroppen under lyftet. Lite motvikt behöver man ju för att hitta rätta flytet i lyftet.

Sedan bröt thrusters-helvettet loss. En stege där jag körde 25 kg på stången i kombination med hopprep, där det egentligen skulle vara double unders, men som jag körde singlar på och då får man ju köra 3 ggr så många hopp som ”straff”. När jag försöker göra DU slutar det bara i en himla massa piskande av mig själv o mina armar o ben. Jag begriper inte hur jag ska kunna lära mig det där…. men, det är väl bara att köpa sig ett bra hopprep o försöka nöta hemma när man får en ledig stund antar jag. Jag tycker de flesta momenten i CF är väldigt roliga, men att lära mig DU är faktiskt inte roligt. Skitsvårt, tråkigt och…  sa jag svårt?!

fredag-biceps

Coach Elinor gav oss en saftig avslutning med en biceps/triceps-övning där vi skulle jobba 2 o 2 och dra ett gummiband mellan oss upp och ner typ. Vi var ojämna par så jag fick köra med Elinor, typ världens starkaste tjej…. ingen press alls, haha! Herregud vad jag fick slita! Mjölksyran sprutade och jag var helt kraftlös i armarna.

Efter vila, sömn och en god frukost så var det dags igen. Lördags wod i boxen i Masthugget. Det blev ingen jättejobbig historia, men ändå svettigt o gött. Vi jobbade 2 o 2 med en stege. 60, 30, 20, 10 av toes 2 bar/knees 2 elbow, boxjumps och situps. T2B/K2E och boxjumps delade vi systerligt mellan varandra och situpsen gjorde vi tillsammans med benen ihopkrokade. Tyvärr funkade inte mina handskar med stången, hade inget grepp alls. Så jag bara gled och fick krampaktigt försöka hålla mig kvar i så många reps jag kunde när jag gjorde K2E. Så det fanns inte på kartan att jag försökte ge mig på en repris i att få till riktiga T2B. Men jag har köpt tejp nu, som jag hoppas ska kännas bättre för händerna.

Afterbashen blev, tyvärr, biceps, igen, men med stora skivstången den här gången…. Mina armar var fortfarande rätt kraftlösa från fredagens mjölksyrefest så det var nog inte vackert att se när jag kämpade mig igenom 7+7+7+10 curls. Jag hoppas det ger effekt och att jag får ordentliga discomuskler ;)

lördag-biceps

Taggad , ,

One thought on “En liten helgrapport

  1. sanna skriver:

    Hej! Idag är det första december och jag har precis startat igång min allra första advents kalender på bloggen! Passa på och var med i dagens lucka: http://fashionjoint.se/2013/december/lucka-1-sammydress.html#comment
    / Fashionjoint.se

Kommentera

