Allt det där skitsvåra…

I måndagskväll råkade jag gnälla lite över att det var så himla mycket pull ups den senaste veckan på passen på Göta. Coachen svarade med att informera mig om att de kommit fram till att det är den övningen som folk överlag är svaga på, och att nivån är för dålig. Så därför kör de lite extra hårt med oss nu. Tack för det. Mina händer tackar inte lika mycket.

Jag gick ju ut rätt hårt förra veckan och stoltserade med att kunna gå ner en gummibandsstorlek och sedan riva av 5×5 st strikta. Skitnöjd. Dagarna efter fick jag äta upp det ordentligt då pull ups-övningarna fortsatte ramla in och mina stackars axlar o händer var köttfärs på måndagskvällen, efter 2 pass till med pull ups inblandat. Men jag kämpar på… uppenbarligen så behöver man väl en sån här genomkörare o kötta på lite extra ibland med en övning. Jag hoppas att det kanske, med lite vila, kan knuffa upp mig lite till i styrka. Hade varit kul.

Jag har ju märkt att allt detta hängade o slängade i riggen iaf har hjälpt mig lite när det kommer till toes to bar, som är en sjukt frustrerande övning. Vissa dagar kan jag få upp fötterna, vissa dagar undrar jag hur jag ens orkar hänga kvar o göra 5 knälyft.

Sjukt frustrerande.

Och det är liksom så hela tiden med vissa övningar. En bra dag får man upp självförtroendet, och annan dag tittar jag avundsjukt och bittert på mina träningskompisar som nailar alla repetitioner i de där svåra gymnastiska övningarna. JAG VILL OCKSÅ!!! Jag längtar till den dag då det liksom släpper lite. Visst, det är väl lite naivt och tro att polletten helt plötsligt kommer trilla ner…. men, ja… jag hoppas.

Men, det finns ju ett klyschigt citat som är något i stil med ”It never gets easier, you just get better”. Och så är det väl, jag hoppas att jag kan fortsätta pusha mig själv så att jag blir bättre, smidigare och starkare. Min kropp svarar väldigt bra på tuff träning, så jag ska nog kunna hålla ihop det här.

De övningar som just nu är mina största frustrationer är double unders (jag är inte ens i närheten av en enda, vissa dagar trasslar jag till det med även enkla hopp), pull ups, toes 2 bar, handstående (alltså komma upp själv mot väggen, själva ståendet är inga problem) och armhävningar (tycker jag går lite baklänges i utvecklingen och att göra dem på tårna har blivit sååå tungt!).
Och enda lösningen på att bli bättre är väl att öva, öva, öva, öva… Kanske ska önska mig ett hopprep i julklapp?

Sen finns det ju en hel hög med andra grejer som jag inte kan…. men, ja, baby steps ni vet.

Idag är det vilodag som ska tillbringas med Zally, ta hand om en träningsvärkande o lite trött kropp. Imorgon går jag in i boxen igen. Pepp!

Taggad , , ,

Kommentera

