Fran kom ut och lekte

Jag blev nästan lite nervös när jag såg vad som stod på programmet för måndagens wod.

Styrka: Push press 5, 5, 5, 3, 3, 3

Metcon: Fran, 21-15-9 av thrusters och pull ups

Afterbash: 21-15-9 av situps, rygglyft, statisk hollow rock

Den inledande styrkan kändes bra. Kom upp till 35 kg, sen började det blir mer jerk än push på mina pressar :) Det är en hårfin skillnad. Man måste va explosiv och ha en jäkla kraft i höfterna när man trycker till, men samtidigt inte göra en för stor rörelse, för då blir det en jerk.
Jag testade på 40 kg också, men det blev inga godkända push pressar av coach då, haha!

Sen kom hon, Fran. Detta lilla monster till wod, en av benchmark-tjejerna. Hon är en riktig kändis och alla som gjort den får något lite smärtsamt i blicken, men samtidigt ett leende. Världsrekordet ligger på helt sanslösa sub 2 min. Och allt under 3 min är världsklass. RX för killar är 43 kg på stången och 30 kg för tjejer (tror jag).

När jag skulle ta mig an det här så tänkte jag först köra med 20 kg. Då började coach titta besviket på mig o skickade iväg mig att hämta mer vikt. Så det blev 25 kg.
Grejen är ju att det ska gå undan, det här är inget du ska stå o såsa med o vila. Man ska bara bli av med skiten. Det skulle bli lättare sagt än gjort för min del.

Innan trodde jag att det var thrusters-delen som skulle bli den jobbiga biten. HA! Så fel man kan ha! De där jäkla pull upsen höll på att knäcka mig, trots gummiband. Där fick jag igen för att jag trodde att jag blivit lite starkare i den övningen liksom…. tillbaka på noll igen och ett knäckt självförtroende.

Första vändan med 21 st av varje gick okej på thrusters, där körde jag oavbrutet. När jagsedan kom till 11 pull ups tog jag slut. Kom inte upp en centimeter, så jag fick ta lådan till lite hjälp hoppa upp resterande 10.
Tillbaka till 15 thrusters, första 10 gick okej. Sen började armarna vika sig i toppläget och jag var tvungen att köra typ 2-3 st o sen släppa stången. 15 pull ups var ju bara ett skämt. Tror att jag klarade 5 på raken, sen fick det bli hoppvarianter resten. 9 thusters blev i två omgångar och 9 pullups var helt kört. Fick hoppa upp allihop tror jag. Ramlade in på 7 min blankt. Löjligt….. Jag har ALDRIG känt en sådan känsla i underarmarna! Hade någon gett mig en penna så hade jag inte kunnat hålla fast den, än mindre skriva. Och pulsen o flåset var ju någonstans i taket, haha.

Det var roligt att få köra Fran, men det var inte skönt någonstans och jag har en stark revanschlust. Jag kände mig riktigt svag o dålig när jag körde… jag vill göra det bättre, orka med pull upsen och inte behöva hoppa upp så många som jag gjorde. Men, men… det kommer väl. Det går bara så långsamt, den där utvecklingen. Min överkropp hänger inte med. Jag tycker liksom att jag borde vara starkare, jag har ju simmaraxlar redan från början liksom, det är bara att bygga på. Men tydligen är det lättare sagt än gjort. Händer ju ingenting!

Jaja… på’t igen. Jag har en oplockad med Fran helt enkelt.

fran

Taggad , , ,

2 thoughts on “Fran kom ut och lekte

  1. […] kg var RX för tjejer, men jag körde på 25 kg för att kunna hålla tempot. Förra gången jag gjorde riktiga Fran höll jag ju på att dö, man tar totalt slut i armarna, så jag var beredd på det värsta när vi […]

  2. […] är helt öppen med att jag undvikit den här woden sen jag gjorde den för första gången, 3e december 2013. Den gjorde så fruktansvärt ont! Då, första gången, körde jag med 25 kg o gummiband av den […]

Kommentera

