Nedräkning till lördag…

throwdown_gota

Nu är det nära, på lördag smäller det! Då är det dags för CrossFit Göta’s alldeles egna throwdown till förmån för katastrofen i Filipinerna. Så det här är alltså dels som en liten intern klubbtävling där alla ska kunna vara med, samtidigt samlar vi in pengar som ska skänkas till Röda korset och deras arbete för de katastrofdrabbade. Alla anmälningsavgifter, fikapengar och annat inskramlat går direkt till insamlingen.
Det är alla nivåer på de anmälda lagen, sådana som jag som är väldigt mycket nybörjare och som kämpar på o inte fixar en enda DU eller strikt pull up, sida vid sida med några av klubbens coacher och en del av gänget som tränar i tävlingsgruppen. Hur det där går till rent praktiskt har jag ingen aning om :) Men eftersom headcoach Marcus är en hejare på att programmera så har han säkert tänkt ut det där på ett bra sätt och har med övningar som kan skalas eller som alla kan fixa, bara på olika lång tid.

Jag har bildat lag med en tjej som heter Emma och som är ungefär på samma nivå som jag tror jag. Vi kommer ha så sjukt kul! 3 WOD:ar har vi blivit lovade, en hel dags träning och härligt häng i boxen. Och att få göra det här i lag känns så himla bra, man har liksom alltid någon med sig som peppar o inspirerar en till stordåd :) Självklart vill jag gå in o köra mitt bästa, men jag förstår ju också att det inte kommer räcka så långt i jämförelse med de här andra supermänniskorna som finns i den här klubben. Sen har vi det där med dagsform, snuva och ja… andra saker som bara händer.
Träffade Emma igår o hon har legat sjuk i en vecka, inte jättebra uppladdning, men det går nog bra ändå. Jag dras med lite snuva, men det känns inte som att det påverkar min träning märkligt nog. Det är bara att sova ordentligt, äta nyttigt o pilla i sig lite extra vitaminer så ska det nog gå bra.

Så den här veckan blir det lite fler vilodagar än annars, lördagen kommer behöva all energi. Bara två pass innan lördag alltså.

Jag körde igår kväll och jag hade inte direkt några höga förväntningar på min egen prestation då jag var hopplöst trött efter sömnskuld från helgen. Men när coach Fredrik snurrade igång oss rejält redan på uppvärmningen så glömde jag bort tröttman. Dagens styrka var front squat, i serie 6, 4, 2, 6, 4, 2 där andra 6-4-2-omgången skulle vara tyngre än första. Förra gången vi gjorde det här landade jag på 50 kg i sista repsen, för då kunde jag inte komma ihåg vad mitt PB låg på. Men nu hade jag koll på det och ville absolut upp o nosa där, 55 kg. Sagt o gjort. När det var dags för sista 4an hade jag 50 kg på stången o det gick utan problem. Så när jag skulle göra sista 2an blev jag peppad av de andra att lägga på inte bara 55 kg, utan öka på med lite till… 57,5 kg. Hejåhå. Det var tungt, men det gick! Nytt PB och så fick jag tuta i PB-tutan och skriva mitt namn på tavlan :) Kul!

two-weeks

Dagens metcon var svettiga ”The Morf”. 5 varv av 10 boxjump+air squat på toppen, 10 KTE+TTB (5 av varje), 10 burpees+push up. Jag ramlade in på 12.03 min. Orkade inte göra alla KTE o TTB helt strikt, det blev lite olika hela tiden, haha!
Passet avslutades som vanligt med kalenderöppning och i dagens lucka stod det tabata hollow rock, varannan statisk, varannan med gung. Sved som tusan i magen…

Taggad , , , ,

Kommentera

