Say your Grace

Igår körde vi en variant utav Grace, som i orginal är 30 clean & jerk på tid. Göta’s team-Grace såg ut så här:

Buy in: 200 DU/600 SU
60 Ground to over head 60/40
Cash out 200 DU/600 SU

Det blev ett jävla hoppande! Men faktum är att det var en stor afton. Medan vi kände på övningarna och rampade upp vikterna så gjorde jag mina två första double unders i rad. Mina första någonsin! Jag blev helt chockad, skrattade och high five:ade med min team mate för kvällen, Therese.

Men sen, när vi väl skulle köra så gjorde jag såklart vanliga singelhopp. Vi fick välja lite vilket lyft vi ville göra för att få stången över huvudet, clean med push press, med jerk eller någon slags snabbvariant av jerk. Jag gjorde gamla hederliga C&J, med 30 kg på stången. Det är så gött att köra i team på en sån här grej, för man får lite vila, men bara den lilla stunden som den andre personen jobbar. Sen är det full fart igen. Jag glömmer bort sin egen trötthet o sega muskler när det är min tur igen. Funkar skitbra och jag håller tempot bättre än när jag kör själv.

Dagens styrka, innan metcon, bjöd på push ups. Vi fick en rejäl teknikgenomgång och blev drillade i att göra riktiga RX-push ups. Jag är verkligen inte bra på det där…. Som jag skrivit innan så känns det som om jag blivit sämre sen jag började på Göta. Men jag tror att det har att göra med att jag nu försöker göra så strikta och ”RX” som möjligt, vilket gör det hela mycket tyngre. Men, men… det är bara att kämpa på och försöka få kläm på det. Igår körde vi typ 3-4 reps i 5 sets ungefär, i den progression som var jobbigast för oss. (Vilket betydde för vissa av grabbarna att lägga på viktplattor med typ 20-25 kg på ryggen, haha!) Kändes ordentligt i axlarna, då min höger axel inte alls verkar gilla armhävningar… Jag har något som ligger o lurar lite i den axeln tror jag, vilket oroar mig lite. Men oftast känner jag bara lite smärta i början av passet, när jag är varm o igång känner jag ingenting.

Hur som helst… nu är det vila som gäller fram till lördag. Kanske kör ett litet lätt stretchpass på fredag med några km på löpbandet o sen bara mobilityövningar. Vi får se…

Have a nice torsdag and say your grace!

Taggad , , , ,

Kommentera

