Att skaka liv i värkande muskler…

Kroppen fick sig en rejäl omgång i lördagens tävling. Träningsvärken i söndags o igår var ordentlig, vilket i o för sig kändes bra, för då fick jag ett kvitto på att jag minsann gav allt jag hade. Värken i låren vandrade liksom runt, mycket baksida-framsida på söndagen och igår var det mer insida-framsida. Ryggen var också ordentligt öm o nacken stramade. Kanske inte helt optimalt för mig ömtåliga nackspärrs-nacke, men än så länge har det gått bra i alla fall.

Men igår gick jag på träningen igen, kroppen kändes ju ändå rätt okej och jag ville få upp lite värme för att kunna mjuka upp musklerna igen. Dagens wod passade mig bra, inga tunga vikter eller lyft utan mest kroppsvikt och väldigt flåsigt.

Uppvärmningen var DU, coach Fredde sa till oss på skarpen att nu fick det bannemej räcka med singelhopp. Nu måste vi lära oss dubbla. Så nu ska han köra det på alla pass han har. Heja säger jag! Jag fick in känslan lite grann, men det blir ju aldrig mer än två på raken.

Styrkan bestod av dips och det var väl typ den enda muskeln som inte värkte i kroppen :) Perfekt. Jag körde mellan två boxar o försökte klara så många som möjligt utan lite knuff-hjälp med fötterna på uppvägen. Det gick sådär, men det blev ungefär 1-2 av 5 st i varje set. Det svåra är nästan att komma tillräckligt långt ner i bottenläget, där känns det att rörligheten kanske är lite dålig.

Dagens pulsjobb hade döpts till ”The Kitchen sink”, och jag tolkar det som att det liksom var överblivna rester som ändå skulle slängas, eller bara skitig disk från helgen ;) Haha!

Vi fick i princip tre metcons i en.
Först en AMRAP i 8 min, alltså så många varv som möjligt av 10 wallballs, 10 KB-svingar (16 kg), 5+5 KB pushpress (12 kg). Efter de 8 minuterna var axlarna goa, men då var det bara rakt på nästa: 3 varv av 8 pullups, 8 boxjump over (alltså upp på boxen ner på andra sidan) och avslutningsvis 8 burpee tuck jump (en vanlig burpee men hopp med extra höga knän). Riktigt jävla jobbiga burpees… När de 3 varven var gjorda skulle vi gå rakt in i en 15-12-9-serie med knees to elbow och hollow rock. Satan i gatan va tunga de där KTE blev, jag gjorde inte många ”riktiga” där och fick ta små pauser efter var 5:e typ. Hollow rock sved som tusan i magen men jag försökte vara extra noga med att få ner svanken i mattan, så benen blev lite höga.

Jag kom i mål på ca 18 min, ordentligt trött. I burpees o boxjumps kände jag av mina trötta o värkande lår, mjöksyran kom snabbt o det fanns ingen extra kräm att ta till. Men det är ju inte så konstigt efter lördagens urladdning. Pullupsen var också hopplöst tunga, ingen kraft i axlarna efter första 8 min så jag fick byta till ett bredare gummiband efter första varvet för att komma upp överhuvudtaget.

Så det här blev väl inget pass jag är jättenöjd med, men flåset fick sig en match o det var bra. Bra också att köra en lite längre metcon ibland, även om tempot blir lägre och bensinen tar slut :)

Annonser
Taggad , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: