Nu kör vi igen.

Natten mellan söndag o måndag, alltså dagen innan julafton, vaknade jag med värsta ont i magen o kände mig febrig. Väldigt dålig tajming på det. Magsjuka, hann jag tänka, men det blev inte riktigt det. Det blev någon blandning av magkatarr och matförgiftningskänslan som jag upplevde för ett tag sen. Stor, svullen, öm mage som inte gillar någon mat jag stoppade i den. Fan. Inte riktigt så jag ville inleda min sköna julledighet som skulle ägnas åt massa träning….

Men idag verkar allt vara under kontroll igen och jag har kunnat äta i princip normalt och kroppen är lite med balanserad. Så självklart gick jag o tränade :) Det kröp liksom en rastlös känsla i mig, men samtidigt förstod jag ju att jag tappat en del kraft med 3 dåliga matdagar. Dagen till ära blev det ett gästspel på Elixias wod där Joakim gav oss en rejäl pulsgenomkörare. Inte mindre än tre metcons hann vi med… tjohej pulsen!

Första:
8 min av
5 squat clean + split jerk
10+10 renagade row
10 fällkniv

Körde lätt vikt på stången, 25 kg, för att väcka kroppen, och rodden med 10 kg hantlar, som blev otroligt tunga på fjärde varvet.

Andra:
8 min stege 2-4-6-8…
push press
kb snatch/sving
box over burpee med hantlar

Även här lätt vikt, 20 kg på pressarna. Började att köra snatchar men när jag kom in på 6:orna så fick jag byta till svingar för att behålla kvalitén. Box over burpees är nog bland det mest pulshöjande du kan göra, haha! Fick ta det lilla lugna för att inte bli helt väck. Här kändes det att kroppen har haft ett par tuffa dagar.

Tredje:
Tabata, 20 sek jobb, 10 sek vila x 8
thruster
burpee

En hemsk kombination… Båda övningarna är pulshöjande och det gick inte att hålla samma tempo rakt igenom. Sista omgången hann jag nog bara med 4 thrusters, haha!

Det som kändes bra med passet var att jag fick ner pulsen rätt snabbt mellan omgångarna, för vi fick ju en stunds vila mellan dem. Hade kroppen inte velat vara med så hade jag ju mått lite illa o inte fått ner andningen. Så nu gäller det bara att äta upp sig lite o dricka, dricka, dricka. Typ. Så ska vi nog vara med på banan igen. Imorgon är det Göta igen :)

Taggad

Kommentera

