All in mellandagsträning

Tyckte det var lika bra att köra på fyra dagar i rad :) Så här är en snabbrepris av de senaste dagarnas pass.

Fredagen bjöd på en skön flåsig wod med tunga markllyft.

Amrap 15 min
6 deadlift 100/80 kg
7 burpee pullup
10 KB svingar 32/24 kg
15 sekunder airdyne bike

Jag körde 65 kg på stången och en 20 kg kettlebell, alltså lite lägre än RX. Hann med 6 varv +3 reps. Lyften kändes riktigt bra, hade gått o längtat lite efter att få göra marklyft igen. Det brände gött i benen de sista rundorna, precis som det ska. Sekunderna på cykeln var såklart flåsiga, men det var samtidigt lite skönt att cykla bort lite syra innan man gick på lyften igen.

marklyftwod

Fredagsgänget

Lördag var en team-wod som var rätt rejäl. Headcoach Mackan satt nog o mös när han skrev ihop det här till oss. Vi körde i lag om 4 personer, jag hamnade med Paula, Sven o Björn. Jag gillar blandade lag, blir bättre tempo då.

julgriswod

Som start skulle vi alltså köra 100 kcl på airdyne cykeln, vi bestämde för att köra 10:or och försöka hålla högt tempo så gott vi kunde. Sen blev det pullups, där vi fick köra alla på en gång om vi ville. Men för att hålla räkningen körde vi 2 som jobbar o 2 som vilar lite. Orkade hålla 10:or här också och det blev nog ungefär 50 per person, någon gjorde några mer eller mindre. Jag körde med gummiband såklart.
Sen vidare till armhävningarna, här försökte vi bara beta av 80 st var samtidigt. Grabbarna var ju lite starkare o snabbare så de gjorde några extra, men jag gjorde mina 80… de allra flesta på knäna. Airsquat är ju ingenting att hålla på, bara att riva av 100 st var. Gick väldigt bra, jag kunde köra 25 x 4 med lite skaka-ut-mjölksyran-vila. Men sen kom den där jävla cykeln igen.

Det luriga är att det känns rätt så bra när man börjar, men syran kommer så snabbt! Vi hade bestämt innan att köra 5:or den här gången. Att cykla 5 kcl kan låta jättelite, men satan i gatan vad det suger och pulsen går i taket, man vill ju cykla så snabbt man kan för laget. Den där jäkla mätaren på displayen går SÅÅÅ långsamt. 3 kcl gör man rätt lätt, men de 2 sista är sega. När vi var klara stod klockan på ca 43 minuter om jag inte minns fel. Lång wod!

Idag gick jag på det igen. Ännu en team-wod :) Axlarna var trötta efter igår, men benen var ändå helt okej med tanke på gårdagens köttfärs.

sealunday

Söndagsfolk

Vi värmde upp med 3 varv av Cindy, 5 pull ups, 10 push ups, 15 air squat. Det var kul att börja med pullups, att faktiskt få göra några stycken när man inte var heeelt slut eller att man skulle göra hur många som helst på rad. Skönt att starta lite lugnt o fint. Gjorde även de 5 första armhävningarna på varje varv på tårna. Det är jobbigt att göra helt strikta med tajta armar, men jag ska jobba på det.

Sedan körde vi i lag om 2 personer. Vi hade 15 min på oss att köra följande: 200 wallballs 9/6 kg, 300 double unders eller 600 single unders och sedan chest to bar eller pull ups den tiden som var kvar sen.

Jag o min lagkompis Karin körde 10:or på wallball, singelhopp 50 st i stöten och sen hann vi med 30 pullups. När jag såg woden på tavlan innan vi började tyckte jag att den såg rätt jobbig ut, men faktum är att när vi väl körde så var det inte så farligt. Wallballs som är en av mina hatövningar i vanliga fall kändes riktigt bra o jag kunde bara mata på. Det är en härlig känsla när det plötsligt bara funkar, bollen kändes aldrig tung o jag kunde hålla bra tempo rakt igenom. Flyt liksom.
Hopprepet är ju som det är… jag har en bra bit kvar på mina double unders. Just nu är rekordet 3 i rad. Inte mycket att hänga i julgranen…

Så nu stänger jag den här träningsveckan, tackar kroppen för mycket bra samarbete och tar vilodag imorgon. Ska försöka tänka ut några mål för 2014 också. Kram!

Taggad ,

Kommentera

