Typ Fran’s lillasyster

Gårdagens pass var tufft och tog all kraft jag hade ur armar o grepp. Vi började med styrkan och teknikträning av pullups. Helt strikta och i serien 8,8,8,6,6,6. Jag körde de allra flesta som jumping pullups, alltså utan gummiband, men att hoppa upp istället för att dra och sedan hålla emot så mycket det går på nervägen istället. Då får man hela kroppsvikten, men ändå lite hjälp i den tyngsta delen när man ska dra sig upp. Körde en 6:a med gummiband, men då var jag så trött i överkroppen att jag knappt orkade dra mig upp, haha! Händerna blev skakiga direkt…. vilket gjorde mig lite orolig med tanke på dagens metcon.

En härlig Fran-variant med toes to bar istället för pullups.
På tid:
21 thrusters
15 TTB
15 thrusters
12 TTB
9 thrusters
9 TTB

30 kg var RX för tjejer, men jag körde på 25 kg för att kunna hålla tempot. Förra gången jag gjorde riktiga Fran höll jag ju på att dö, man tar totalt slut i armarna, så jag var beredd på det värsta när vi körde igång. Men det visade sig att jag klarade av thrusters-delarna mycket bättre den här gången. Antagligen för att man kanske använder lite andra muskler i TTB, eller så var jag lite mer avslappnad och kanske blivit lite, lite starkare. Men, jag gjorde ju inte heller hela TTB hela vägen, det blev en hel del KTB istället. Och då tar man ju inte slut riktigt på samma sätt. Jag ramlade in på 6:13 min. Jag är jättenöjd med hur thrusters-omgångarna kändes, behövde bara lägga ner stången en gång på både 21:an o 15, 9:an kunde jag hålla i hela vägen. Men greppet och armarna var jäääättetrötta i alla omgångarna TTB, så dem där är jag inte så stolt över. Men, men…

Sen avslutade vi hela kalaset med en omvänd tabata av RKC planka. Jag vet, grekiska, haha… Men det gick på att vi jobbade 10 sek, vilade 20 sek och stod i en vanlig planka, men twisten var att vi skulle liksom spänna rumpan och sträva efter att pressa armbågarna och fötterna mot varandra. Lite hollow rock-känsla. Hela kroppen spändes, och skakade…. den kändes ordentligt.

Idag känns det lite som om jag har åkt runt i en torktumlare. Träningsvärken sitter överallt i överkroppen. Armar, latsen, magen, ryggen, axlarna… Det gör typ ont att öppna en burk eller trycka ner ett handtag, haha!

Nya tag ikväll och dessutom premiär för mina nya lyftarskor. En längre reflektion över det kommer en annan dag :)

Taggad , ,

Kommentera

