Axelmos

Det här är tydligen ännu en träningsvärksvecka. Går det någonsin över? Eller är det liksom straffet man får ta när man kör crossfit där ständigt varierande träning liksom är själva konceptet? I alla fall så är mina axlar lite lätt mos och jag kvider när jag tar av o på kläder.

Värken kommer delvis från söndagens pass som bestod av massa handstand push up (som jag skalade o gjorde på box, jag är ju värdelös på allt som har med stå på händer/huvud att göra), fulla KB-svingar och TTB/KTE. Styrkan bestod av front squats i 8:or o 6:or, kändes bra. Jobbade med 40>47 kg om jag inte minns fel.

För att bättra på träningsvärken i axlarna lite grann så bjöds vi på 3 små mini-metcons på måndagen. Den första var en 5 min lång hiskelig stege med thrusters o laterala burpees över stången. Har du hört något så förfärligt!? 3, 6, 9, 12… Det var på riktigt en nära döden upplevelse, mest för låren. Lite vila o försöka återvända till livet, för att sen ge sig på 5 nya minuter med 15 DU, 10 sit ups och 15 OH-squats. Vi var tvugna att göra DU o inte singlar. Jag fick hanka mig fram och göra typ 2 i taget, svor o surade. Hopprepsjävel! Nästa utmaning var en 21-15-9 serie med strikta TTB/KTE och around the world, ryggövning där man ligger på mage o håller en liten vikt i händerna o tar den på raka armar fram mot huvudet och över ryggen växelvis.
Sen var hela kroppen färdig o trött.

måndags-wod

Gött o glatt gäng som kämpade på i måndags

Taggad , , ,

Kommentera

