Det går bra nu. Eller ja, ibland.

Vissa perioder så verkar det som om det släpper lite, kroppen svarar. Jag tror att jag har känt mig stabilare senaste månaderna. Jag har sett hur magmusklerna har vuxit till sig, låren har växt lite, och även om det inte syns så mycket så har även axlar o armar fått lite mer form. Men, bara för att det känns som om man blir starkare så märks det inte alltid på resultatet… jag kommer tex ingenstans när det gäller mina pull ups. Jag stretar på med mina gummiband. Armhävningarna känns minst lika jobbiga, om inte värre, haha!

Men så plötsligt kommer sådana där dagar, när det droppar in några PB’s av bara farten. Den här veckan verkar vara en sådan period. I fredags körde vi snatch och over head squat på styrkan, 10 min OTM 2 snatch + 1 OH squat. Alltså varje hel minut skulle vi göra de här repetitionerna och sedan vänta till nästa hel minut. Vi fick lägga på vilken vikt vi ville, och bygga upp om det kändes bra. Har för mig att jag började med 25 kg. Snatchen är ju inte begränsningen här utan balansen i over head squat. Men det kändes bra, så efter 4 reps så la jag på till 28 kg och det gick ju fint. PB med 0,5 kg :) Men…. även om alla PB’n räknas, så kändes det förjävla fjuttigt. Så jag la på ett kilo till, till 29, när det var två reps kvar. Hade vi fortsatt hade jag såklart testat på 30 också. Det är lite trist när varje kilo liksom gör skillnad, man kan inte göra så mycket ökning. Men, men… jag kommer få fler chanser och jag hoppas att jag kan knuffa mig över 30-sträcket också. Kanske redan imorgon när det är dags för OLY-lektion igen. 

Ikväll var det back squat på schemat, alltså gammal hederlig knäböj med stången i nacken. Jag har ju inte kört alltför mycket sånt… Det är en lite halvtråkig övning om jag ska vara ärlig. Jag känner att jag ”borde” vara starkare och om jag bara hade lagt manken till så hade jag blivit det också. Jag har bara inte riktigt motivationen till det. Så jag kör lite reps då o då. Tragglar runt på 50-55 kilo, sällan jag maxar. Men idag kom det ett tillfälle på passet då vi skulle köra 3, 2, 1, 3, 2, 1 som styrka i just back squat. Första serien la jag på 50, 55, 60 kg. Andra blev 55, 60, 65 kg. Alltså PB med 2,5 kg. Jag provade även på 68 men failade och fastnade i botten. Louise som jag körde med fick rädda mig o lyfta bort stången :) Jag tog det inte nederlaget så hårt, jag tar 68 en annan dag. 

Senare i veckan kan det vara dags att putsa på clean & jerk PB’t tror jag. Eller så sparar jag lite på det till tävlingen på söndag. Får se hur upplägget bli på OLY på torsdag. Jag måste hitta en bra ingångsvikt till 6 min OTM som kommer vara med på söndag som en wod. Man får köra hur man vill, öka vikten eller behålla samma rakt igenom. 6 lyft är inte så mycket, men man ska ju fortfarande få upp den där jäkla stången ovanför huvudet varje gång, så jag ska försöka hitta en stabil, tung vikt som jag kanske kan öka de sista 3 repsen eller så. 

Hur som helst…. det är skönt att jag ökar, sakta men säkert :) 

Taggad , , ,

Kommentera

