Hejdå Elixia-gänget!

Jaa, nu är dagen alltså här.

Mitt gymkort på Elixia tar slut sista januari, och jag har ju valt att sluta där och bara köra på Göta nu. Egentligen inget konstigt, men jag har ju ändå hängt där ett tag nu, gjorde hela mig knärehab där och jag gillar stället. Men igår kväll gjorde jag mina sista pass där. Min kära onsdagsrutin, som består av uppvärmning o valfri hopp o lek i ca 30 min, sedan Synergy360 i 30 min och avsluta med Kettlebell 30 min.

Idag blev det rodd och clean & jerk som uppvärmning. Jag ville ju prova hur jag ligger till viktmässigt inför söndag. Och, ”som vanligt” den här veckan (verkar det som) låg jag bra till jämfört med mina tidigare siffror. Jag vet inte om jag har maxat ordentligt på clean & jerk förut, men jag hade skrivit ner 37,5 kg som max tidigare. Ganska blygsamt. Det är ju rätt sällan man kör max på passen liksom, och sen blir det inte av att jag testar så mycket själv.
Så idag testade jag 30 kg, 35 kg och sen 40 kg. Det gick bra men jag hade inte tid att testa mer, fast jag tror att jag har mer krut i kroppen. Jag kanske får tid att prova lite mer imorgon på oly-lektionen. Annars tror jag att jag går in på 40 kg om jag känner mig okej, 35 kg om jag känner mig lite nervig. Sen lägger jag på 2,5/5 kg i taget, så får jag se hur långt jag kommer. Jag borde fixa 45 kg tror jag, med lite jävla vilja och om tävlingsnerverna ger mig lite super powers. Men det viktigaste på söndag är ändå att få 6 godkända lyft.

Men åter till kvällens pass :) Joakim hade satt ihop ett härligt, flåsigt Synergy-pass dagen till ära. Burpee box jump, armhävningar med fötterna i TRX, repdrag, slamball, toes 2 bar och thrusters. Underbart gött :) Skönt att få lite burpees och thrusters i kroppen och att bara jobba i korta intervaller, 30 sek, känna lite självförtroende i rörelserna. Det behövde jag. Fullt blås på bara :)

Sen blev det lite vila för att vänta på att salen skulle bli ledig för kettlebell. Numera är ju även det ett riktigt flåspass och riktigt bra styrka. Massa bålstyrka, det gillas :) Även här tänkte jag på att försöka tänka mig in i tävlings-mode och känna på rörelserna. Gjorde de där ”lagom-svingarna” och tänkte på squat-djupet. Som vanligt avslutade vi med 5 min burpee-sving-stege som fullständigt blåser ut systemet. Jag hann lite längre än jag gjort de senaste två veckorna, får väl se det som en liten vinst.

kb-ons

Det känns självklart tråkigt att jag nu inte kommer gå regelbundet på onsdagarna längre. Att inte få träffa de goa gänget som alltid kör ihop, som peppar och snackar skit, Maria, Cissi, Åsa och Julie med flera. Och sen kommer jag sakna instruktörsproffset Joakim :) Du är grym! Och du ska ta åt dig äran, eller om du känner dig skyldig, till att jag nu kommer köra bara CF. Dina och Nils wod-pass gav mig en jättebra grund och fick mig att vilja ha mer av crossfit :)

Jag hoppas jag kan komma tillbaka o gästspela ibland, när det bjuds på kompisveckor o sånt. Elixia Sisjön är ett utmärkt gym. Men jag kommer inte sakna det storskaliga, trängseln på parkeringen, trängseln i omklädningsrummen så här i januari och stirrgubbarna på gymmet. Sånt som finns på alla stora gym ;) Jag kommer sakna de generösa öppettiderna tror jag, och även om jag älskar CF så är det ju lite gött att ibland ha kunnat skoja till det med lite andra pass.

Så, vi ses säkert om ett tag igen, Elixia. Bara inte så regelbundet.

Taggad , , ,

Kommentera

