Hur ska detta gå!?

Jag får lite nervösbryt  lite då o då mest hela tiden. Magen pirrar. Just nu är det inte så mycket jobb i tankarna utan jag är redan nere i Halmstad mentalt, haha! Försöker skriva packningslista och köplista. Livrädd för att glömma saker, h a t a r att glömma saker. Så det får inte hända.

Tänker på wodarna, och ångrar verkligen att jag inte har hunnit köra igenom någon av de flåsiga… fast det kan ju också vara bra, för nu kommer jag ju bara tuta o köra liksom, och se hur långt det räcker. Jag känner min kropp ganska bra, jag vet ungefär vilket flås jag kan hålla och jag vet att jag kan få superkrafter på tävling :) Älskar att tävla, jag blir så sjukt speedad och jag bubblar liksom över åt alla håll, samtidigt älskar jag fokuset jag får. Stenhård blick framåt, bara framåt, finns inget annat. Ett steg i taget, en repetition i taget, så ska det här gå bra.

Jag vet inte hur många gånger de senaste dagarna som jag har fått förklara för vänner o kollegor hur det går till när man tävlar i crossfit. Det är ju roligt att de är intresserade :) och man får nästan alltid samma reaktion…. de tittar på en som om man är lite knäpp i huvudet, haha! Det är lite svårt att få någon att förstå stämningen på en tävling om man aldrig har varit i närheten av crossfit överhuvudtaget. Vad säger man liksom!? Det är som ett jävla sektmöte där den som kommer sist får de största applåderna ;)

Ibland börjar jag tänka på hur motståndet kommer vara… hur starka, grymma o fantastiska är de där andra tjejerna? Jag ska ju dessutom slåss mot Emma, starka, snabba, uthålliga Emma, som jag brukar köra tillsammans med. Inte mot. Kommer bli spännande. Tävlingsmänniskan Karin vill ju såklart komma på så bra placering som möjligt. Men jag har ju INGEN aning om hur jag ligger till mot de andra, det vet man ju inte förrän första woden, det blir en liten fingervisning. Antingen kommer jag vara sprudlande glad o överraskad, eller så kommer jag få bita ihop och övertyga mig själv om att placeringen inte spelar någon roll o ladda om.

Det kommer bli en intressant kväll detta. Och undra när jag somnar? Jaja, ska iväg till Zally och rensa huvudet lite först, det blir nog bra.

 

Taggad , ,

One thought on “Hur ska detta gå!?

  1. Emma skriver:

    Du var så himla grym och det kändes ändå mer som att vi tävlade med varandra än mot varandra tyckte jag! Jag var väldigt imponerad av dina tävlingsnerver (t ex att våga höja efter tre lyft utan att fega) och av hur du laddade inför dina wodar med stenfokus. Nu ska vi upp på rx-nivå så vi kan göra om det här fler gånger tycker jag :)

Kommentera

