Grymt, sa grisen.

Idag var en sån där dag när jag blev lite nervös när jag läste dagens wod på Götas hemsida. Hela dagen går man och tänkte på det där passet sen, funderar på hur det kommer kännas…. om det kommer vara så ruskigt jobbigt som det ser ut på papper.

Klockan blev kvart i sex och det var äntligen dags.

Freddan som var coach idag gillar ju rejäla uppvärmningar så vi rev igång med 3 min hopprep och sedan 3 varv av 10 wallslides (mobility för axlarna), 2 längder med ”djurgång” typ bear walk o sånt, sen 2 wall walks och 10 air squats.

Styrkan idag blev tuff. 3 stycken hang squat cleans OTM i 10 min. Det tog duktigt på underarmarna att hålla kvar stången hela tiden mellan lyften, för vi fick inte lägga ner den. Jag körde 8 omgångar med 40 kg och de två sista med 45 kg. Jag fick slita med sista lyftet i de två sista omgångarna, lite oljud blev det allt… Men det kändes bra. Det är sånt här jag behöver för att kunna fortsätta pressa upp pb’t.

Sen bar det av, ingen återvändo. Dags för ”Grisen”:

25 burpees
25 power cleans 60/40 kg
25 burpees
7 wallballs 9/6 kg OTM, varje minut tills man blivit klar med allt det andra.

Ja, du kanske kan fatta grejen. Grisigt var bara förnamnet. Men jag lyckades bränna av de första 25 burpeesarna på första minuten, heja! Det gjorde resan lite lättare, rent mentalt, men väääääldigt tungt fysiskt. Jag hade satt på 35 kg på stången, det var lite optimistiskt. Efter tre lyft drog jag av till 30 kg. Då kunde jag hålla bättre tempo, men det var fortfarande dödsjobbigt. Kunde inte köra touch&go, utan fick slänga ner stången i marken varje gång o ta om. Herregud, vad jag slet, jag gjorde nog mina värsta/fulaste power cleans någonsin, haha! Och så hann jag typ 8-10 st innan det var dags för wallballs igen…. och igen…. och igen… Sen var det burpees. Igen. Nu blev det INTE några 25 st i minuten, om man säger så. Men jag kämpade på. Tänkte faktiskt på hur jag minsann klarade av det här i Halmstad, och det här var ju inte ens med en vikt. Så tillslut tog de slut och jag ramlade ner på golvet som en urvriden trasa.
Andas, andas, andas… det var det enda jag kunde tänka i flera minuter. Jag blev klar på ca 07.50 min, och det var jag nöjd med. Det var fan inte lätt, en av de jobbigaste wodarna på länge.

Ett litet ”crossfit moment” som man bara älskar efteråt när det är klart.

Med lite snurrigt huvud, rivig andning i halsen och allmänt skak i benen så fick vi en lite afterbash med jobb för övre ryggen. Enarmsrodd och gummibandsdrag. Bröstryggen kändes gött, mjölksyra på 2 sekunder.

Så… ja… nu mår man bra. Jag har den där känslan som man bara kan ha när man pressat upp pulsen rätt upp i taket och musklerna har fått trycka igenom mjölksyran under lång tid.

grisen

Vi orkade inte stå.

Taggad , , , ,

Kommentera

