Firar alla hjärtans dag med… burpees!?

Jag har så himla mycket tankar som snurrar i huvudet idag. Eller, det har väl snurrat hela veckan. Men ibland har jag fått en liten välbehövlig paus i form av ett grymt träningspass, en bra bok eller ett gött samtal med vänner. Men all tid där emellan så grubblar hjärnan. Asjobbigt, men, men… så är det ibland. Innerst inne vet jag ju vad jag borde göra och tänka, men ni vet ju hur det funkar där inne i huvudet. Inte logiskt eller rationellt överhuvudtaget. Det ordnar sig nog med tiden och jag hoppas såklart att det blir som jag tänker när jag har positiva tankar och inte som när jag tänker ihop worst case scenario. Det finns en himla enkel lösning på tankeknuten, jag har bara inte riktigt vågat ta det steget än.

Ikväll ska jag fira alla hjärtans dag med att ge kärlek till mitt eget hjärta, åka till Göta o köra ett skönt pass. Tyvärr har tydligen head coach en konstig uppfattning om vad crossfit-kärlek är…. dagens wod består av en jäkla massa burpees!! Suck.

2 minutes of Burpees
2 minutes of KB swings
2 minutes of Inverted Burpees
1 minute of Burpees
1 minute of KB swings
1 minute of Inverted Burpees

Kommer bli en Halmstad throwdown-flashback all over again…. Och det här med inverted burpees, asså, det är svåra grejer. Vet inte hur många sådana jag kan fixa på 2 min med tanke på hur grön jag är på handstående. Man kommer ju va duktigt trött efter vanliga burpees och kettlebells, man vill ju liksom inte ramla ner i golvet…

Jaja, det återstår och se hur det känns. Hoppas i alla fall att passet har rätt effekt på hjärnan :) Vi skulle göra snatch deadlifts också, alltså starten i en snatch. Rätt jobbigt för ländryggen, men nyttigt att nöta då starten och vinklarna där är viktig i snatchen. Är man stark där så kan man då bättre fart på stången.

Nu ska jag sätta igång lite glad musik och längta till ikväll :) Hoppas ni också får en fin, härlig fredag! Gör någon glad <3 Kram!

Taggad , , ,

Kommentera

