Recept på en bra dag.

Vilken härlig lördag! Och den är inte ens slut än :)

När jag vaknade i morse av att regnet hamrade mot rutan så bestämde jag mig med en gång för att strunta i löpningen idag o köra ett pass på Göta istället.

Det visade sig vara precis vad mitt humör behövde, att köra en go team-wod med Emma o Andreas i laget. Himla bra!

Tillsammans betade vi av det här:

20 Thrusters
40 TTB
20 Power Snatch
40 HR push ups
200 DU/600 SU
40 HR Push ups
20 Power Snatch
40 TTB
20 Thrusters

Vi blev klara på drygt 17 min o det var härligt, lagom svettigt o flåsigt. Kul att göra TTB igen, det var längesedan. Eller ja… kul o kul, det gör ju lite ont, o man var lite ringrostig. Vi körde med ganska lätt vikt på stången, kunde kanske lagt på lite till, men, men… nu kunde man ju fräsa på i tempo istället :) Skönt det också ibland.

lördag-team

Go team! Härliga lördagspass på Göta (jag är med på den översta halvan :)

Sen åkte jag till stallet och skrittade ut med Zally, vi klarade oss från de ruskiga hagelskurarna och fick lite sol på näsan. Nästan en liten vårkänsla i luften och det var så härligt. Zally frustade o var mycket nöjd. Skönt för henne att få komma ut lite o inte bara se insidan på ridhuset när vi rider.

Nu ska jag bara försöka piggna till lite för att orka med en go middag med bästa crossfit-tjejerna. Känner att jag är lite småseg… Kämpa på!

Taggad , , ,

Kommentera

