Ännu en flåsmåndag

Kroppen är trött, får se om det blir något läsbart inlägg av det här. Det här var andra veckan i rad som vi bjöds på ett riktigt grisigt pass på måndagen. Jag blev väldigt pepp när jag först läste woden på morgonen, men sen när jag väl stod där och klockan räknade ner för att vi skulle starta så var jag nästan nervös.

Men innan vi kom så långt så hade vi en liten hand stand push ups-träning. Vi skulle göra 1-4 reps 10 gånger OTM. Vi hade lite olika alternativ att välja på, olika svårighetsgrad helt enkelt, och eftersom jag är så grön på det här så valde jag en enklare variant. Negativa HSPU, jag gick upp i handstående och försökte bara ta mig ner så att huvudet nuddade kuddarna och sedan gå ner från väggen igen. Hoppade över den tunga pressen uppåt alltså. För mig var det ju otroligt nyttigt att bara ta mig upp i handstående 10-12 gånger :) Så jag var rätt nöjd med den här nivån. Det är verkligen astungt att sänka sig ner mot golvet, fast jag får ju försöka tänka realistiskt… Jag ska ju alltså lyfta min kroppsvikt typ, med bar axlarnas kraft, inte konstigt att det går lite trögt. Jag får jobba på och försöka bli starkare och stadigare, det är ju himla synd att man ska va så tung ;)

Så, tillbaka till metcon-delen av dagens wod. Det var det här som gjorde mig lite nervös:

21-15-9 av:
Thrusters 40/25
Boxjump 60/50
KB svingar 24/16
Wallballs 9/6
Pullups

Det är en rackarns massa övningar som var för sig är jobbiga o flåsiga, när man sätter ihop dem så här blir det ju bara ännu värre… Det blev inte så högt tempo, utan försökte hitta någon sorts rytm som jag kunde hålla så länge som möjligt. och så vila lite när jag behövde och i bytena. Det gick sådär. Andningen rusade ju iväg rätt så snabbt och sen höll den sig jättehög genom hela jobbet. Att göra boxjumps efter thrusters är ingen rolig upplevelse. Låren är köttfärs och ljumskarna är allt annat än explosiva, men man ska hoppa upp på den där jäkla lådan ändå. Fort gick det inte, haha! Resten gick rätt okej, hade såklart gummiband i pullupsen, men allt det andra kunde jag köra med rx-vikter. Jag ramlade in på 13.32, heeeelt slut, många pauser blev det… Men jag antar att det är det här jag behöver, träna på att jobba i fullt flås och hatera mjölsyran som far runt i kroppen.

Det är en speciell känsla när man liksom inte vill något annat än att stanna och andas, jag är lite dålig på att trycka igenom i de lägena. Jag stannar oftast. Och andas. Men en liten röst inom mig försökte kriga på o skriker på mig att inte stanna mer än några sekunder. Det är så frustrerande när man är uppe i sånt tempo att det liksom inte hjälper att stanna o andas några andetag, det gör verkligen ingen skillnad! Musklerna är lika trötta ändå när man kör igång igen. Jag önskar jag kunde köra på och ta färre pauser… Det är så mycket man vill här i livet!

Taggad , , ,

Kommentera

