Lite dips, grips och pb!

Jag brottas som vanligt med vilken träning jag vill göra och vilken jag borde göra. Igårkväll vann crossfitpasset över löpningen så det blev ett par trevliga timmar i boxen. Christian höll i ett mobilitypass där vi mjukade upp ljumskar och låren ordentligt. Det gör lite ont kan jag meddela, men jag antar att det gör gott. Vi slipade lite på våra ring dips och det gick rätt bra måste jag säga. Jag klarar att gå ner o upp en gång utan att tappa kontrollen alldeles, även om jag kanske inte är riktigt i det djupet som man ska. Tror att biceps ska nudda ringarna ungefär, jag har några cm kvar dit. Men… det skyller jag på mina biceps, de är för små helt enkelt ;) Ring dips är ju något som jag i princip bara gör när det dyker upp på passen, så det var ju lite trevligt att märka att det har gått lite framåt där ändå.

mob-skill-onsdag

Sen fortsatte jag och körde lite mer styrketräning själv. Pull ups, några omgångar toes to bar, och sedan gick jag på front squats, bänkpress och power cleans. Jag var ju tvungen att prova mina nya tuffa handskydd som äntligen, efter massa strul med logistiken, hade landat i brevlådan häromdagen. Jag köpte dem från Wodflame, men tyvärr är tillgången lite varierande där. Nu verkar man få vänta om man vill ha mindre storlekar än large, jag har medium på mina. Hur som helst… När man får dem är hålen för fingrarna inte uppsprättade, så det får man göra själv. Rätt bra antar jag för då kan man anpassa storleken till sina fingrar, det ska vara lite tajt. Inga problem med mina korvfingrar :)

Det sköna är ju att man kan tvätta dem och använda krita på dem för att få bättre grepp. Det är lite stretch i tyget och de formar sig bra i handen. Inget mer trassel med tejpremsor och saxar som man måste fixa mitt i ett pass. Och mina stackars valkiga händer kommer nog också att bli lite glada, då jag förhoppningsvis kommer använda skydden oftare än tejpen.

jaw-2

Sprättat upp för fingrarna

 

jaw-1

Funkar med krita

Själva träningen funkade fint. Jag lyckades klämma dit två pull ups på raken flera gånger :) Nytt fint PB alltså. Men jag får vila rätt länge mellan varje set för att det ska gå. Och den sista blir ju lite sprattlig och spretig, inga stilpoäng där alltså…
Front squats och bänkpress körde jag 3 set med 5 repetitioner, så tungt att jag får kämpa ordentligt på sista repsen. Power cleansen funkade lite sisådär för mig igår, jag hade liksom ingen explosivitet kvar i höfterna. Kanske berodde det på mobilitetsträningen innan, musklerna hade blivit lite mosiga och slappa, inte vet jag. Det kändes iaf blytungt och jag orkade bara köra tre set med tunga 3:or. Hejåhå kämpa på. Det var ju en himla massa cleans i måndags, så det kanske var lite sega muskler därifrån också även om det inte kändes som träningsvärk.

När jag lessnat på mina dåliga cleans, så gick jag över till att känna lite på snatch-tekniken. Bara för att kolla så att jag inte glömt bort alltihop. Jag får för mig det ibland. Kändes bra, men jag körde bara med stången och med pinne.

Idag ska jag försöka få till lite löpning, får se om jag lyckas med det när jag kommer hem hungrig o trött efter stallet…. oddsen är ju inte riktigt på min sida.

Taggad , , , , ,

Kommentera

