Jag ligger inte sist

I natt var det deadline för att fylla i sitt resultat för 14.1 i Crossfit Games Open. Och till min glädje så ligger jag i alla fall inte sist ;)

14-1-ww

14-1-eu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den första bilden är kvinnor world wide och den andra är kvinnor Europa. Vi har en egen topplista för Göta också, och jag ligger inte sist där heller, men nära på, haha! Men jag vet ju att det är de där rackarns double unders som ställer till det :) Helt klart ett område med förbättringspotential. Tänk att hopprep ska vara ett av de svåraste momenten i Crossfit? Låter ju lite knasigt.

Läste en väldigt rolig kommentar på Games hemsida igårkväll. En kvinna som hade anmält sig till en av masterklasserna och var fly förbannad på den här första woden. Hon hade minsann betalat in pengar för att få vara med och så kommer en sån här hopplös wod som första utmaning. Hon kunde ju inte genomföra den första woden eftersom hon inte hade lärt sig DU’s än. Det var förfärligt orättvist att det var DU’s med eftersom det uteslöt minst 1/3 av alla crossfitutövare. Dave Castro borde tänka på det och minsann göra det möjligt för alla att komma upp på leaderborden.

Och visst, det är en svår wod att börja med. Man kan vara hur jäkla stark och smidig som helst, det hjälper inte när du ska hoppa hopprep med dubbla snurr ;) Sånt är livet liksom. Men sen är det ju också så att väldigt många har antagligen putsat sitt PB i just DU’s under den här woden och det är ju fantastiskt bra! Kanske till och med satt sina första reps någonsin, och det är ju total lycka. Att jag själv bara lyckades tangera mitt lilla försynta PB på 5 st i rad är inte så mycket att hurra för, för det mesta får jag bara till 2:or eller på sin höjd en 3:a. Det är sjukt frustrerande, men jag inser ju också att det är väldigt bra att ha DU’s i en wod där singelhopp inte accepteras. Man ger mer då och försöker verkligen sitt yttersta att få till de där rackarns hoppen. Får man göra SU så gör man SU… o då blir man aldrig bättre på DU. Det är så himla enkelt.

Och så sjukt irriterande.

Taggad , ,

Kommentera

