14.2. Ridå.

Andra deltävlingen i Open släpptes lös inatt over there och det blev en riktigt svår omgång. Enligt Dave Castro som är typ ”Games Director” så var 14.1 ganska lätt, så nu behövde det bli svårt. Jotack. 14.2 ser ut såhär:

For as long as possible:

From 0:00-3:00 min
2 rounds of:
10 overhead squats, 95 / 65 lb.
10 chest-to-bar pull-ups

From 3:00-6:00
2 rounds of:
12 overhead squats, 95 / 65 lb.
12 chest-to-bar pull-ups

From 6:00-9:00
2 rounds of:
14 overhead squats, 95 / 65 lb.
14 chest-to-bar pull-ups

Etc., following same pattern

65 lb OHS för tjejer betyder 30 kg på svenska. Och CTB… jaa, vad ska man säga? Det är ju ett helvete. Jag har aldrig gjort en riktig utan gummiband. Pullup-stången ska alltså nudda bröstet, eller typ iaf en bit under nyckelbenet. Man måste jättehögt upp. Det är typ 1-2 dm högre upp än en vanlig pullup. Skitsvårt.

Men vafan. Hur svårt är det, egentligen!? Jag tror på fullt allvar att jag kan få till en. Om jag bara ger mig fan på det.

På passet ikväll så var det CTB med i metconen, och jag körde såklart med gummiband. Jag kör någon slags kippad variant, eller typ butterflys. Av någon märklig anledning så är det nästan lättare med butterflys, jag är bara lite rädd för att slå i hakan… skulle inte förvåna mig om det hände när jag är övertänd o pepp! Ska försöka hålla mig till att kippa vanligt, för att minska risken för en krockad näsa/haka.

Efter lite taktiksnack med coach Chrille så kom jag fram till att jag ska försöka få till i alla fall en eller två CTB. Först ska jag ju bara ta mig igenom 10 st OHS med 30 kg, inte helt enkelt det heller. Men jag har 3 minuter på mig, jag hinner vila efter squatsen för att se verkligen försöka ge allt och få till en eller två CTB. Med fullt fokus, envishet o massa kraft så ska det fan gå! Skulle vara helt underbart att få en poäng över 10 på den här woden.
Det är så sjukt när man ser världsstjärnorna göra den här… En av tjejerna, Talayna Fortunato,gjorde 320 reps. 320!!! Fattar du!? DET ÄR HUR MYCKET SOM HELST. Och grabbarna kommer väl göra ännu mer.

På söndag eftermiddag så vet vi hur det har gått för mig….

Ikväll brände vi av ett gött pass. Började med lite styrka för goa lilla rumpan. Bulgarian split squat, lite av en favorit, trots att den gör mos av benen. Men det så härligt o känna att det bränner :)

fredagskött

Sen kom flåset… 12 min med 3 varv av:
1 min airdyne bike
1 min power cleans 70/50 kg, jag körde 40 kg
1 min CTB
1 min HR push ups

Afterbash: 3 varv av 10 rotatorkuff, 10 rygglyft, 10 wallslides.

Armarna o axlarna var riktigt trötta, men annars kändes det helt okej. Jag tycker mest att det är märkligt att armhävningar kan vara så jävla jobbiga…. det är ju typ världens mest basic grej och man gör det var o varannan dag känns det som. Men när det kommer i en wod så blir det helt hopplöst tungt ibland. Mycket märkligt. Och frustrerande.

Taggad , ,

Kommentera

