14.4, let’s chip away!

Den här veckan har varit väldigt torftig när det gäller träning. Det har sin helt naturliga förklaring, jag åkte till Stockholm och Webbdagarna och passade samtidigt på att bli förkyld. Så, jag har bara tränat i måndags o vilat/nyst mig i form till 14.4 kan man säga. Idag känner jag mig mycket bättre och fick sova en hel natt, så min plan att köra Open imorgon står kvar. Har inte haft ont i halsen sen i tisdags och snuvan har börjat ge med sig ordentligt. Kan inte minnas när jag var förkyld senast, så det var ju lite typiskt att det skulle komma nu, mitt i Open-veckorna, men tur i oturen att jag inte haft värk eller feber.

Så, nu kör vi. 14.4 ser ut så här:

WOMEN – includes Masters Women up to 54 years old
Complete as many rounds and repetitions as possible in 14 minutes of:
60-calorie row
50 toes-to-bars
40 wall-ball shots, 14 lb. to 9-foot target (6 kg)
30 cleans, 95 lb. (43 kg)
20 muscle-ups

En 14 minuters chipper alltså. Och en riktigt jobbig en dessutom. 50 TTB! Herregud… kommer ta en evighet för mig som kan köra typ 2:or, kanske 3:or om jag ska göra så många. 50 st! Minns inte senast jag gjorde så många i ett pass. Händerna kommer ha det tufft och jag kommer bli fruktansvärt trött på TTB. Men ska verkligen försöka hitta en takt och hålla den, med korta pauser ofta. Ner, skaka av och upp igen. Rodden dessförinnan gäller bara att ta sig igenom med så mycket bibehållen energi som möjligt. Lugnt men ändå effektivt. Ska försöka komma in mellan 4-5 min.
Fortsättningen sen kommer också vara tuff, men jag har verkligen ingen aning om vad som är ett realistiskt mål här. Wallballs är ju en av mina hatövningar, så kommer jag dit så blir det mentalt jobbigt. Cleans tror jag inte att jag behöver oroa mig för, kommer nog inte nå dit, men OM jag ändå gör det kommer det vara astungt. Fast jag gillar cleans, så det går alltid ändå.

De där 20 MU’s på slutet…. måste jag ens kommentera det? Moving on.

I och med att jag har gått runt och varit förkyld i veckan så har jag ju inte riktigt fått den där sköna vilan jag tänkt, kroppen har fått jobba en del ändå med bacilluskerna. Men eftersom jag inte har haft huvudvärk eller feber så borde jag kunna prestera hyfsat, fast jag förväntar mig inte att det ska kännas som vanligt. Det här blir en bonusvecka. Jag är glad att jag kommer kunna skriva in ett resultat över överhuvudtaget.

1958257_10151939393757676_55459621_n

Bild från Crossfit Games Open. De tuffa grabbarna som körde på announcement eventet.

Taggad ,

Kommentera

