Tungt, fast lätt och besök på CF Partille

Jag skuttade nästan fram till träningen i fredags av lycka. Ingen läskig Open-wod som hägrade och jag vara bara fri att köra så hårt jag ville :) Haha! Hatar att behöva hålla igen… Även om jag vet att jag kommer få ut energin typ nästa dag. När man har massa spring i kroppen som vill ut så vill man ju inget annat än att få släppa loss.

Så fredagens pass gjorde mig så himla glad. Styrkan var tunga marklyft i serie 4, 3, 2, 4, 3, 2. Och som vanligt skulle andra 4-3-2 vara tyngre än första. Jag kände mig riktigt sugen på att brassa på lite o tänkte att sista tvåan skulle vara nära max. Startade på 70, 75, 80. Nästa blev 75, 80, 90. Det konstiga, men härliga, när jag gör en sån här tung serie är att vikterna känns lättare ju mer o tyngre det blir. Svårt att beskriva känslan, men när jag väl är igång känns det som om jag kan lyfta hur mycket som helst. Jag var såklart väldigt sugen på att lägga på ny PB-vikt, men jag höll mig i skinnet o väntar till nästa vecka, då det är PB-vecka på riktigt. Kommer bli awsome!!

Sen körde vi en go metcon, med pull ups o clean & jerk i stege. 10-8-6-4-2 av c&j varvat med 2-4-6-8-10 pullups. Så minskande och stegrande på en gång. Kul och jobbigt! C&j är ju mitt favoritlyft och så jag ville få ut allt jag hade i kroppen och körde tungt, 40 kg. Och det gick bra :) Man är inte så snabb när det är tungt men det är gött i kroppen. Pull upsen fick ju såklart bli med gummiband… hade inte mycket kraft kvar i armarna i slutet på serien kan jag säga. 8:an o 10:an var seg.

fredagswod

I lördags var jag på besök på Crossfit Partille. Kul att få lite omväxling och se något annat. Dagens team-wod var en fin chipper för att fira 500 likes på FB.

50 Boxjump
50 Walking lunges
50 Double under
50 Wallball
50 Power clean
50 Burpees
50 Toes to bar
50 Kettlebell swing
50 Pullup
50 Situp

Vi gjorde den i par och eftersom jag körde med Marcel så blev det tempo på grejerna :) Fördelen med att köra med någon som är stark i riggen är att när jag orkade 4 TTB så orkade han 8 typ, hehe :) Likadans i pullupsen. Smidigt! Och ja… lite fusk kan man också säga. Men å andra sidan försökte jag göra lite fler av de andra grejerna. Jag är nöjd med att 25 DU’s faktiskt gick ganska fort ändå, jag fastnade inte så jättehårt. Det var en skön runda för hela kroppen. Och jag bättrade på blåmärkena på axlarna efter alla cleans. Fint.

Det var en trevlig box, mycket ljus från stora fönster och luftig känsla. Stor sällskapsyta och lekhörna för barnen. Många av redskapen var blanka och nya och riggen var lite hal. Boxen har ju bara varit igång sen januari, så man har liksom inte hunnit slita in grejerna :)

Träningsvärken efter de här båda passen satte sig i axlarna och triceps (efter afterbashen i fredags som var massa triceps som vanligt). Så hela helgen har jag gnytt o gnällt så fort jag ska ta på eller av tröjor o jacka. Vaderna och magen kände jag av lite grann också, och lite baksida lår. Härligt och alldeles lagom.

Älskar fredags- och lördagsträningen.

CFP's fina logga

CFP’s fina logga

Taggad ,

Kommentera

