Speglar, parkettgolv och små stänger :)

Det blev en liten comeback på Elixia i veckan, fick en inbjudan till torsdags-woden och då kan man ju inte tacka nej :) Jag fick en rejäl omgång flås, men oj vad det kändes konstigt att lyfta en liten body pump-stång. Men, det funkar ju när man kör lättare vikter… fast, det känns lite tuffare att köra med stora, vanliga skivstänger det måste jag ju ändå säga ;) Speglar är också ett koncept jag vant mig av vid. Det kändes lite ovant att kunna se sig själv, men det är faktiskt alltid bra att kunna checka av knän o vinklar när man lyfter. Jag gillar speglar då, men samtidigt är det rätt befriande att inte ha speglar runt sig hela tiden, jag slappnar av mer tror jag.

Först körde vi igenom styrka med front squat, 5×5 med stegrande vikt. Det var lite ovant att inte köra från rack, utan man blev ju tvungen att cleana upp stången från golvet först, hehe. Jag var lite blygsam med vikten… jobbade upp till 40-45 någonting har jag för mig. Det räckte gott o väl.

Sen snurrade vi igång med första woden, en 12 min (eller nåt sånt minns inte) amprap av:

10 front squat
10 GTHO
10 window wipers
spring ut till gymmet o gör 5 pull ups

I vanliga fall brukar det ju inte gå att springa ut o köra pull ups i gymmet, 30 pers som yrar omkring o står på kö funkar liksom inte. Men idag var vi bara runt 15, så då gick det bra. Jag kippade för allt jag hade och lyckades göra 5 på raken i första vändan.
Resten var flåsigt och jag fick hämta andan när jag skulle plocka upp stången. GTHO fick delas på 2 i de sista varven, blev för flåsigt.

Sen fick vi lite vila, innan vi gick på det igen. På Elixia får man ju alltid två möjligheter att ta slut!

Andra woden var en OTM i 12 min
på varje ojämn min: 10 snatchar + 10 boxjumps
på varje jämn min: 10 burpees + 10 situps

Skalningen låg i att ta ner antalet i serien så att man blev klar och fick minst 15 sek vila mellan varven. Jag hamnade på ungefär 7-8 reps av varje, och lyckades hålla samma fart genom hela så det kändes bra. Sen kanske jag borde ha hållit högre tempo, men…. äääh, det kändes bra. Superflåsigt.

Det är gött att känna på lite annat emellanåt och jobba utanför Göta-boxen ibland så att säga. Det är så grymma tjejer o killar som kör det här passet, så man får verkligen kämpa för att hålla jämn fart med de andra :) Sen är det ju inte samma vikter som på Göta, men det spelar verkligen ingen roll. En jobbig wod är en jobbig wod oavsett. Det var roligt att träffa vännerna igen och få njuta av ett omklädningsrum med lite utrymme, ljus och duschar som inte luktar illa… har nästan glömt hur det är ;) Göta bjuder inte på sån lyx…. om man säger så.

Men burpees på parkettgolv gör fortfarande ont i knäna, haha!

Taggad ,

Kommentera

