Dear Helen,

Du är ganska trevlig och relativt ofarlig. Flåsig o lite tung för händer o underarmar, men ändå rätt trevlig och väldigt hanterbar. Det betyder inte att du är lätt, nej, jag behöver fortfarande gummiband, men du är en bra tjej att köra med på morgonen.

Vem Helen är? Hon är en av alla benchmark workouts och var dagens metcon.

På tid, 3 varv av:
400m run
21 KB swings 24/16
12 Pull ups

Pulsen kommer såklart igång av löpningen, men det är ändå hanterbart om man inte springer som en dåre. 21 svingar gör jag obrutet och pull upsen blev med svart gummiband, näst smalaste. Jag fick bryta upp dem i 6+6 första varvet, 6+3+3 andra och 4+4+4 på tredje. Att gå direkt från KB till räcket i riggen svider lite gött i händerna, men det gick rätt bra. Underarmarna känns ordentligt efteråt. Jag klockade in på 11.16 min. Jag hade nog kunnat springa lite fortare, men då hade svingarna blivit tuffare att köra obrutet… och gummibandet kan alltid bli smalare, eller långt in i framtiden – försvinna helt :) Utrymme för förbättring, helt enkelt.

Innan pulshöjaren Helen så hade vi kört lite lättare styrka i form av 5×30 sek handstående med 1 min vila, väldigt bra för mina axlar, och sedan blev det även lite hantelrodd på bänk.

Alldeles lagom morgonpass om du frågar mig. Ingen explosiv styrka, utan bara en genomkörare som ändå kändes skönt. Kroppen kommer fortfarande vara fräsch imorgon när det nog blir lite tyngre.

Att sedan glida in på jobbet och få lägga sig på massagebänken o bli knådad gjorde inte den här morgonen sämre… I like it. Morgonträning är bra grejer.

883356_628285460591022_2212509748792641585_o

…de där stora armarna, som ju är starka men som samtidigt är lite jobbiga.

 

Taggad , ,

Kommentera

