AMRAP 30 – so it begins

Den här veckan har headcoach Mackan dragit igång vårens paleoutmaning på Göta som har fått namnet AMRAP 30 – As many right as possible. Det går ut på att vi ska göra så många rätt som möjligt i 30 dagar, varje dag som vi klarar målen får vi sätta ett grönt kryss. Och ”rätt” i det här fallet är att äta enligt paleo. Den här veckan har vi fått i uppgift att äta glutenfritt. Undvika tex vete, korn, råg och havre. Nästa vecka antar jag att vi kommer lägga till ännu en regel, får se om det kanske bli mejerierna som ryker då…

Det är skönt att göra det här stegvis, då blir det lite lättare i starten. Fast sockret ska ju dras ner också, det funkar inte att trycka i sig godis som dessutom kan innehålla gluten i vissa fall. Och det innebär också att mumsiga småkakor och kanelbullar…. Socker-grejen kommer nog bli jobbigast. Choklad. Min älskade choklad :( Borta.

Jag har varit rätt gnällig över det här…(förlåt, underdrift: jag har varit asgnällig!). Hela grejen med att någon annan ska sätta regler för vad jag får o inte får äta. Men, jag vill ju ändå testa what the fuss is about när det gäller paleo. Så jag ger det en chans. Det är 30 dagar av mitt liv och jag kan ju kanske tom råka upptäcka något som funkar bra för mig. Man vet aldrig. Återkommer antagligen till det här i senare inlägg :)

10178116_10152175876247893_7873705972609023812_n

Gårdagens pass på Göta var en del av den här AMRAP 30-utmaningen. Det är en wod som vi ska göra igen sen om 30 dagar o se om vi får ett annat resultat, som ett litet experiment. Och den var sjukt jobbig….

30 min AMRAP av:

30 kettlebell swings 24/16 kg
30 thrusters 40/30 kg
400 m run
30 pullups
30 wallballs 9/6 kg

Man ska göra den i par, två o två, dela på repsen och sedan springa tillsammans. I 30 min… det är jättelänge. Man blir jäääättetrött. Jag hade turen att få köra med Jonna, hon är grymt stark o en riktig sprinter i löpningen, härlig inspirerande. Vi körde RX och försökte hålla ett jämnt tempo och mata på så gott vi kunde. Svingarna var inga problem, körde obrutet alla varven. Thrusters var ett litet helvette… första o andra varvet delade vi upp dem i 7+8, tredje o fjärde varvet blev det 5+5+5. Snurrade till gött i huvudet där ett tag, haha! Löpningen blev vila och jag var helt stum i benen men kom runt iaf. Pullupsen delade vi upp i 5+5+5 alla varven och jag körde utan gummiband och kippade istället för att vad jag kunde :) Fick dela upp 5:orna lite i slutet. Wallballsen körde jag obrutet första varvet sen blev det 7+8 även där.

Man ville ju inte samla på sig för mkt syra och stumma ben. Det blev jobbigt ändå kan jag säga…. Riktigt bra wod, och den där knäppa känslan när man såg att klockan hade tickat ner till 17 min och man kände ”Gött, bara 13 kvar!”… sjukt, haha! Saker o ting blir lite upp å ner när man kör så långa wodar.

När vi hämtat andan lite grann försökte vi räkna ut hur många reps vi fick ihop, totalen blev 3 varv+60 reps+400 m. Så var för sig blev det 214 st var, om inte våra flåsiga hjärnor räknat helt fel :) That’s the number to beat nästa gång. Ska bli kul! Fast skitjobbigt.

1508991_630959090323659_6266394183013763906_n

Svettigt o gött. Och svettigt.

Taggad , ,

Kommentera

