En halv Cindy är precis lagom

Med en något sliten kropp efter söndagens långpass så åkte jag iväg till Göta för ett crossfitpass. Jag kände mig ändå förvånandsvärt fräsch och hade sett att dagens wod inte skulle bli så tung utan mest jobba med kroppsvikt, och det passade mig fint.

Jag gillar att träna i 2- eller 3-dagars intervaller, alltså träna 2-3 dagar i rad o sen vila. Jag kommer släppa på det mönstret till helgen, då jag lättar upp och inte tänkte köra så tungt eller intensivt för att kunna få lite fart på kroppen till loppet. Det blir mycket vila nästa vecka.

Men innan dess skulle jag alltså klara av måndagens träning:

Styrka: Bänkpress – 3-3-3-all out.

Metcon: En halv Cindy!
10 min amrap
5 pull ups
10 push ups
15 air squat

Afterbash:
Tabata med cykel-situps och vanliga situps

Bänkpressen kändes okej, jag fick till 2 reps på 45 kg på sista. Det är blygsamma vikter, men jag är ju verkligen nybörjare på bänk så jag måste ju börja någonstans liksom. Jag hoppas att de här veckorna kommer ge lite resultat och få upp siffrorna lite, ska bli kul att se.

Metconen var ett återbesök från on ramp-veckorna. Och jag hade faktiskt tittat här på bloggen innan vad jag hade för resultat när jag körde den då, och tydligen var det ”7-8 varv”, lite otydligt… men, men… Det gick snabbare den här gången och jag körde kippade pull ups utan gummiband, kan tänka mig att jag körde med gröna bandet när jag började.  Push ups är fortfarande tufft och det tog bara en omgång för att jag skulle ge upp grejen med att göra strikta på tårna hela vägen, jag pallar inte… Så det blev ett knärace. Men det kändes bra och jag kunde klämma ut 10 varv + 10 reps. Heja kroppen liksom! Och då blev det ju ändå lite spring hit o dit eftersom vi var 13 st på passet o alla skulle samsas om typ 8 platser i riggen. Men det flöt på väldigt bra och alla jobbade på o gjorde konstiga ljud varje gång man dog lite på push upsen. Det är där man fastnar när det börjar ta emot.

När jag kom hem var jag så sjukt hungrig, grinig och låg. Antagligen var mina reserver helt tömda och hjärnan ropade efter energi och *tadaa* socker. Men jag åt min bananpannkaka med hallon och lite kyckling. Sen blev det torkade tranbär och två paleo-chokladbollar som efterrätt för att stilla sockersuget lite. Funkade fint. Torkad frukt är väldigt sött och man ska väl försöka att låta bli det också, men… fan.. ibland. Och det här var väl en ganska typisk dag för mig, hela dagen funkar fint med maten och hjärnan är med på noterna, men så på kvällen så är det väldigt lätt att falla dit. Gäller att vara förberedd och ha mindre dåliga alternativ. Chokladbollarna är en riktigt life saver.

Taggad , ,

Kommentera

