Ett PB som glider förbi ganska obemärkt

Jag har varit så inne i min spring-bubbla, att jag missat att det tydligen är PB-vecka på Göta igen den här veckan. Jag brukar tycka att det är lite spännande, men nu kommer jag inte kunna vara med på något mer pass, så mina nya PB’n får vänta lite till.

Men, det blev ett igår i alla fall. I bänkpress. Inte direkt något jag brukar träna annars, men nu har vi kört det på måndagar ett antal veckor och det har hjälpt mig bli säkrare på tekniken. Jag har i princip aldrig maxat i bänk förut så det har blivit PB lite då o då hela tiden, förra veckan en 2:a på 45 till exempel. Men det här passet skulle vi pressa upp maxvikten på riktigt. Vi var i grupper o i min grupp jobbade vi upp värme upp till 45 kg, sen körde vi ettor på 48, 49, 50 o 51. Jag tryckte upp 49 och klev av sen, jag var nöjd med det. Det var precis att det gick, så jag ville inte prova igen på 50, även om det är en väldigt mycket snyggare siffra :)

Det producerades många nygga PB’n och jag är så imponerad av de starka tjejerna som får upp nästan 60 kg! Där ligger jag i lä….

Flåsdelen i dagens pass var lite annorlunda. En kort liten rackare:

30 reps av Thruster+push press 40/25 kg
OTM 3 st inverted burpees

Det var bara att riva av och köra på så långt musklerna orkade :) En thruster och sen en extra push press räknades som en rep. Första minuten gick jättebra, fast *pang* så kom väggen, haha! Efter 15-17 st första minuten så tog det nästan bom stopp i armarna. Inverted burpees är typ att man rullar ner på ryggen o sträcker fötterna så långt bakåt man kan över huvudet och sen rullar man upp till stående igen. Det blev lite vila för armar och axlar, skönt. Men sen på’t igen. Och andra minuten kom jag bara till typ 25 st och fick göra en vända till med rullningar. Sen brände jag av de sista och blev klar på 3.30 min. När det ”bara” var 25 kg på stången så kändes thrusters inte riktigt så överjävliga som de känns när det är 30 kg, då tar man slut väldigt fort. Jag tror att jag blev mer trött i armarna än benen pga just att vikten var lite lättare, så jag kunde liksom pressa upp stången utan att behöva ta fart med höftknycken så mycket… och det fick jag ju sota för ganska snabbt. Armarna har väldigt mycket mindre muskler än benen :) Inte så smart, men det bara blev så i farten.

Kort och intensivt som producerade duktigt med mjölksyra.

Som efterrätt fick vi en tabata med hollow rock, superman, crunches och benlyft. Biter alltid gött i magen. En annan sak jag var rätt nöjd med det här passet var att vi gjorde pullups i uppvärmningen och jag klarade göra strikta 2:or i en massa vändor, det går sakta framåt :)

10268623_638136312939270_5862499007489376942_n

Så himla gött gäng som körde! Så många favoriter på en o samma gång :) Lyckopiller.

Annonser
Taggad , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: