Det där flytet

Det blev ett kul team-pass igår som var lite utmanande men lagom jobbigt. Jag teamade med Jonna, hon med superkrafterna, och kände att jag skulle få bra tävlingssparring.

Passet gick ut på att en jobbar o den andre vilar, man delar på repsen. Men den som ”vilar” ska då stå och hålla en kettlebell, även kallad ”bomben”, som man hela tiden bär med sig genom alla övningarna. Sätter man ner den måste laget springa straffrunda på 400 m.

Bomben!
2 och 2 delar på repsen
50 Boxhopp – polaren håller KB
50 Pull ups -polare håller KB
50 KB swings 24/16 -Polare vilar fritt
100m Utfallssteg utomhus Ta med er KB´n
50 KTE -polaren håller KB
50 Push press 40/30 -polare håller KB
50 Sit ups -Polare håller KB
50 Wallballs -Polare håller KB
50 Burpees -Polare håller KB
100DU -Polare håller KB
Släpp nu inte bomben!

Vi fick en time cap på 25 min av coach Brittany (för hon ville att i alla fall några skulle kunna slutföra woden) och satte upp målet att klara den inom den tiden. Vi fick börja på lite olika ställen i serien för att inte krocka och för att få lite bättre plats. Jag o Jonna började på push pressarna. Alla övningarna rann på riktigt bra, det är så sjukt kul att köra med någon som är så snabb som hon är. Man vill ju verkligen inte dra ner laget liksom utan jag pinnar på allt jag kan men utan att för den saken skull spränga mig och inte orka slutföra. Vi hittade en riktigt bra pace och körde på jämnt och fint.

Svårt att säga vad som var jobbigast, kanske pull upsen och knees to elbow… det är ju den där jäkla riggen. Och nu var ju greppet lite extra trött eftrsom vi gick o bar på kettlebellen hela tiden. Wallballs, burpees, boxhopp… det mesta kändes lätt och roligt. Till och med double unders funkade! Visst, det strulade lite i början, men så plötsligt hittar jag flowet och kan bara veva på utan att jag vet vad jag gör egentligen. Det är nog lika bra att jag inte vet vad jag gör rent tekniskt där för då skulle jag bara börja tänka för mycket. Jag tror att jag nog kan ha satt ett nytt PB i antal DU’s i rad, men jag hade inte riktigt koll.

Det bästa var att vi klarade tiden och kom i mål på ca 23 min! Så jäkla gött och vi var himla nöjda. Först i mål dessutom :) Känns alltid lite, lite bättre då…

Jag är ju lite extra nojig den här veckan, så här några dagar innan tävlingen. Går och känner efter hela tiden och försöker komma fram till om jag känner mig trött, sliten, träningsvärk eller annat knas. Och visst, träningsvärken finns där, benen och rumpan är rätt sega. Men det märkliga är ju att det liksom inte känns när jag väl är uppvärmd och kommer igång. Jag har visserligen en ganska lång startsträcka i uppvärmningen, men sen – tjohej va det går!

Jag hoppas verkligen att den känslan infinner sig på fredag också. Det kommer bli en väldigt tidig morgon och det kommer nog påverka dagsformen, men det är bara att försöka förbereda sig så bra som möjligt.

10409546_10154207894415257_259505828059604406_n

Suddigt, glatt gäng!

 

 

Taggad , ,

Kommentera

