Team-pass i raketfart, älska måndagar!

Efter en hel helg utan crossfit så var det riktigt gött att komma tillbaka in i boxen igen och få riva av ett riktigt roligt och flåsigt pass. Vi hade en ny coach, Robert, som var himla peppig o trevlig.  Jag teamade upp med Jonna, hon är så grymt bra sparring inför tävling och man måste pressa sig för att hålla hennes tempo.

Som styrka/teknik körde vi en clean-variant.
1 power clean + 2 front squat + 1 split jerk

Alltid mysigt att få jobba med tekniken och hitta en bra känsla. Vi jobbade med lätta vikter och det kändes bra. Lite orolig för hur formen är på tunga lyft om det dyker upp något sådant på lördagens tävling. Vilket det antagligen gör…. frågan är bara om det är clean & jerk eller om de ha hittat på något annat klurigt. Jag vet inte om jag fortfarande har vikter i trakterna av mitt PB i kroppen. Det var ju ett tag sen… och jag har inte maxat sen dess. Så det får helt enkelt bli en chansning.

Måndagens metcon var inte att leka med! Kul och flåsig:

2 o 2, jobba vartannat varv, båda gör 7 varv av:
8 KB svingar 24/16
8 laterala box jump (hoppa på sidan över boxen)
8 wall balls 9/6
därefter…
400 m run
100 situps, kompisen står i hand stand medan den andre gör situps, växla.

De där 7 varven kändes i benen. 5 första varven var okej, men på nummer 6 o 7 kändes wallballsen väldigt tunga efter de snabba boxhoppen. Seeega lår. Och sen blev det så att jag gjorde sista varvet precis före löpningen, så jag sprang iväg med andningen upp över öronen och riktigt stumma lår. Jonna hejade på mig så gott det gick, men hon hade såklart kunnat springa iväg mycket snabbare :) Vi ökade lite på hemvägen i alla fall. Sen rev vi av situpsen och hand stand i en hiskelig fart. Det var inte helt enkelt att komma upp på händer när andningen är på topp och blodet liksom forsar ner i huvudet när man står upp o ner.

Men det gick och vi blev klara först på 16.22 min. Yes! Som jag brukar säga så är det faktiskt alltid lite gött att bli klar först, hehe…. även om det inte är tävling. Det är bara så roligt att hela tiden sträva efter att köra snabbare än grannen bredvid, och efteråt höra att de försökte hänga på vårt tempo :)

Kroppen känns fortfarande bra även om det här var ett tufft pass. Hoppas att jag orkar hänga med resten av veckan och få en skön känsla på lördag. Inte långt kvar nu…

Taggad , ,

Kommentera

